Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Så vart det säsongspremiär..

• Så vart det säsongspremiär..

Publicerad av ola_p på 5 april, 2005 vid 17:32

Fick äntligen till lite segling, från halv tolv till halv fem eller nått blev det.
    Jag satte tre vulcans på lånad bräda, å fredrik vart nära på spocken..

Vart fetdrag i 5,6an å soligt till största delen. Inga större problem med temperaturen, det börjar ju bli varmt snart…
    Böjde dock bommen som en banan så jag får skaffa mig en ny.. (köp inte north bommar.. wink.gif)

jester svarade 20 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    5 april, 2005 vid 18:22

Var det i Ljungskileviken eller ligger isen kvar där ?

• ola_p

Medlem
    5 april, 2005 vid 21:53

Isen är borta sen länge, ljungskile var väl ungefär så bra det blir… dvs. ok, men inte så mkt mer… wink.gif Fast med bastun vid vattnet kan man leva med det.. Ska se om jag kan trolla fram en bild på bommen, den ser riktigt snygg ut nu… tongue.gif

• surfjohan

Medlem
    6 april, 2005 vid 06:08

Så nu har ni börjat, morsan sa att hon såg några dra fram och tillbaka i viken igår.. misstänkte väl att det var ni. Själv satt man på ett kontor till kl 5. Var det satans kallt i vattnet eller?

• jester

Medlem
    6 april, 2005 vid 06:12

Jupp. Premiär för mig igår oxå. Tyvärr lite ont om vind, men fick mig ett par repor med 8.5

Och kallt var det inte. Blev lite småfrusen efteråt när jag stod på land o snacka skit med en kitare.

• ola_p

Medlem
    6 april, 2005 vid 06:50

Tja, klart att vattnet inte hade några sommartemperaturer men..
    Tyckte inte det var så illa faktiskt, inte några större problem att ladda varje vända. Så länge solen var framme så var det riktigt anständigt.

• surfjohan

Medlem
    6 april, 2005 vid 08:20

Oki! Körde ni med vanlig våtdräkt eller? Huva/handskar/skor?

• jonatan

Medlem
    6 april, 2005 vid 10:08

Jag körde öppna tum-handskar och vanliga, 4mm tror jag, skor. Sedan hade jag ett short john underställ. huva också.

Det var helt ok så länge man inte badade för mycket.

/Jonatan

• jester

Medlem
    6 april, 2005 vid 11:11

Rashguard 0.5mm, Neoprenshorts, NP 0.5mm väst med huva, samt en Vanlig 5/3 våtdräkt. På fötterna ett par Pro limit-dojor, och uppklippna viskehandskar från Biltema på händerna. Var helt genomsvett…

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications