Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Säker spot på sydkusten
- 

Säker spot på sydkusten
Publicerad av stellan på 31 mars, 2005 vid 07:06Vilken är den säkraste/långgrundaste/minst sten,hinder stranden på sydkusten runt Ystad. Om man ska ha mybörjare där. Paul?
mackan svarade 20 år, 7 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar - 
			9 Svar

- 
vad e ”mybörjare”?
skånskt fenomen?
eller e det en tjej vi namn My som e nybörjare? - 
Ja, helt klart Sandhammaren, mycket space där! Men också Mossbystrand, men inget av ställena är tyvärr långgrunt och så fort det blåser över 7m/s så är det ganska så mycket vågor. Men vi har ju lärt oss här nere, men då är ju vi också ganska så tuffa killar!

- 
e mossby o mossbystrand samma sak? Det stället som ligger där väg 9 o väg 101 möts? en grusparkering, lite kullar o så?
isf så släpar man inte dit en mybörjare - 
Varför inte?? Jag lärde mig där, kanske då inte i över 10m/s. Kan inte hjälpa att ni är så Habo skadade…
 Kurserna som t.ex. hålls på Flagbeach, Fuerte har ju nästan exakt samma förhållanden, då med intstruktör, vilket jag inte hade, lite vågor är bara bra, kräver lite mer koncentration på kiten bara. - 
Svar till:
Ja, helt klart Sandhammaren, mycket space där! Men också Mossbystrand, men inget av ställena är tyvärr långgrunt och så fort det blåser över 7m/s så är det ganska så mycket vågor. Men vi har ju lärt oss här nere, men då är ju vi också ganska så tuffa killar!

[/ QUOTE ]
Då skulle du veta hur det e att lära sig i småland…

- 
Va fan !!!Smålänningar skall hålla sig i skogen och hugga gran eller hälsa på mulle
Harry - 
hardcorespots 4 hardcoreriders… hehe. Har fostrats en och annan mästare här nere och det är inte utan anledning(windsurfing – wave). Brukar va mycket skitsnack här ang vindsurfare men kom ner och kolla när ostan trycker på och Forslin rippar sönder vågorna. Underhållning deluxe!
De flesta spots är dock ganska snälla sålänge det inte blåser mer än 7-8 men sen börjar det byggga ganska snabbt. Sandstränderna är oänliga och man kan köra på allt från ONO-VNV.
Locals: I år ska är det dags att hälsa på Frank eller va säger ni?

Logga in för att svara.