- 
		SäkerhetsutrustningMed jämna mellanrum så påminns man ju om att riskerna i denna sporten inte går att förtränga. (Betongpelare i ansiktet osv)… Jag är nybörjare och är kanske FÖR feg/försiktig med den följden att jag ett par ggr stått och tvekat och till slut åkt hem med svansen mellan benen. De gånger jag kommer ut på vattnet slutar det ofta med att draken trillar ner när vinden inte räcker till. Jag skäms inte att erkänna detta utan tänker fortsätta med detta beteende tills jag känner att jag börjar behärska krafterna. Hellre feg i fem minuter än död resten av livet… Har en gammal ful hockeyhjälm med visir som jag brukar dra på när jag försöker sätta framåtloopar med windsurfingprylarna. Har hittills inte haft den när jag kitat då det ju känns lite skämmigt med den i de förhållanden som jag vågar mig ut i med kiten (har en 16m2). Funderar på att köpa en ny hjälm, typ Gath, men de är ju så jävla dyra. Finns det nåt ställe som säljer hjälmar billigare än SP i Vbg. Tips på andra märken? Impactwest – är det nåt att satsa på? Nån som kraschat och kännt att dom funkar? Köpråd? Linkniv? – Hur många av er proffs använder det? (kanske dum fråga då ni väl inte har hjälm heller…) Är det nåt att ha, hinner man använda den? Var har man den? Sitt-/midjeselar med vaddering. Köpråd? Har använt min gamla sura windsurfingsittsele och funderar på en ny. Sen vill jag bara säga att jag välkomnar råd från mer erfarna kitare på stranden. Fortsätt lägg er i. I slutändan är det ju alltid den enskildes ansvar om han/hon lyssnar eller inte men då har man ju gjort vad man kan iallafall. /Zilversurfarn 
Logga in för att svara.