Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing sälja till utlandet?

• sälja till utlandet?

Publicerad av anonym-anvandare på 17 augusti, 2004 vid 10:20

Nån som har provat å sälja begagnat genom att skicka utomlands? Hur ska man frakta och finns det nåt listigt sätt att garantera att man får pengarna, typ postförskott eller nåt?
    /Kalle

mav svarade 21 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • rambo_johnson

Medlem
    17 augusti, 2004 vid 10:24

posten har postförskott på utlandspaket tror jaa i alal fall inom ÄU

• zebulon

Medlem
    17 augusti, 2004 vid 10:25

Skaffa ett internationellt kontonummer (IBAN, som finns knutna till vanliga konton hos de stora bankerna). Då kostar det bara några spänn att sätta in pengar inom hela EU (förutom England som é sega…)?

Se till att få pröjs i förskott. Har använt postens PF tjänst till utlandet men det är struligt… Kan iofs bero på att det var just England jag hade att göra med & de ligger inte direkt i framkant vad gäller integration & teknik wink.gif

Jag har uteslutande kört med Postens DPD tjänst som é helt OK! Än så länge volymtaxerar de ej (tror jag) som de gör med tex PostPaket, vilket är förödande för kite & brädpaket frown.gif !

Lycka till!

/Jonas
    http://www.kitesurfing.se

• mav

Medlem
    17 augusti, 2004 vid 11:10

postförskott har funkar bra för mig inom o utomlands

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications