- 
		Samma bom 12m2 och 8m2Jag har en 12m2 kite men behöver en mindre för hårdare vind. Om jag skaffar en 8m2 kite, kan jag då använda samma bom som till 12m2? Jag har sett att storlekarna är lika många som storlekarna på drakar. 
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Samma bom 12m2 och 8m2
Jag har en 12m2 kite men behöver en mindre för hårdare vind. Om jag skaffar en 8m2 kite, kan jag då använda samma bom som till 12m2? Jag har sett att storlekarna är lika många som storlekarna på drakar.
Det funkar utmärkt, om det är samma märke på kitarna. Vissa märken går att blanda men ofta så kan det skilja lite på linlängderna. Kör själv med den mindre bommen till både 12an och 7an.
Ja det ska gå bra. Ibland har man kortare bom på mindre kites men det ska gå bra ändå.
Det är som att fråga om du kan använda samma vinterdäck till en röd bil som en blå…
Kanske hjälper om du berättar vilka kites det rör sig om…
Logga in för att svara.

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.
Hantera pushnotiser