Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Sanningen bakom Board Shorts
-
Svar till:
känns lönt att ha två leashar?
[/ QUOTE ]
jevligt lönt om man kör urkrokad, tråkigt och farligt att tappa draken…
-
haha, vad snackar du om? har du någonsin kört urkrokad? du e väl ytterligare en i raden av alla kitare här i sverige som har en suicideleash bara för att man ska ha en. man behöver endast en leash, finito. tråkigt = nödvändigt farligt = de e väl inget kärringlir vi sysslar med?
-
nu snackar vi inte raley-urkrokat, till det behöver man ju inte ens en leash. jag undrar fortfarande vad grejen med 2 leashar e? e det bara överkittad-tysk-fasoner eller finns det någon funktion?
-
För att Kung-Walle är mister gadjet him self. O det kan ju vara gött att ha en riktig leach när man är ikrokad, tex på stranden i oväder, eller på småländska hardcore spots där man alltid surfar med livet som insats. Känns lite som jag förklarar det självlkara nu, båda har ju en tydlig funktion.
Fast själv kommer jag nog aldrig byta till nått annat än en clean, ickesladdrig, tokskön ss-bom
-
haha var i småland kör ni då? har ni hittat en pöl där som funkar ?
-
Jo det är skillnad att åka på Insjö-stenbumlings-trädrika-byiga spots och på cleana west kåt spots. Vad har du själv för bom om man får fråga? Släpper du hela draken om du skulle råka i nöd? Har du ingen säkerhets anordning? Eller är det en SS omkopplingsbar uppfinning? Letar nämligen efter något bra själv…
-
jag har en klin bom utan meck med en helt vanlig suicideleash, inget krångel.
-
Svar till:
[/ QUOTE ]
skulle du köra på dom spotsen vi kör på skulle du fatta och vi slippa förklara… -
Svar till:
Svar till:
[/ QUOTE ]
skulle du köra på dom spotsen vi kör på skulle du fatta och vi slippa förklara…[/ QUOTE ]
Tror du det Walle? du får tänka på att han e en west kåt surfer… Ibland får man vara väldigt tydliga med dem. Jag jobbade på ett gruppboende en gång, så jag vet att alla inte har så lätt att förstå ibland.
Logga in för att svara.