Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Satan va kul igår!!!
-
Satan va kul igår!!!
Publicerad av anonym-anvandare på 7 maj, 2003 vid 06:1914 kvm X3 och 4´6´´TT. Bra vind på sena kvällen i Åsa.
Mera sånt.
anonym-anvandare svarade 22 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Meeen!!… hör av dig så hakar jag på

Spelade iofs korpfotbollsmatch just igår kväll(seger 4-2!
, men annars är jag gärna med så ofta det går./henrik
-
japp, det såg ut som det gick bra för dig med x3an då vi gick.
blev bra mörkt sen.skall nog dit ikväll igen.
ha d
Fredrik -
Precis! Hör av dig när du drar ut!! Låter gött mos annars, hur var X3:an?
-
hrm.. ingen som säljer en begagnad x3’a?
.. kanske inte..Hur som helst så var det härliga vindar i åsa idag innan fyra…
-
Här é en lite utvärdering jag gjort om X3 14kvm;
Den har ett jämnare tryck än X2. Känns mer förlåtande men ändå kraftfull. I och med att den är så snabb så kan man köra den mer i kraftzonen. Depower-linorna kändes lätta att justera under segling och kunde göras utan att tänka på det. När det gäller hangtime så är det lite mindre ”pop” i X3 men den vinner mer på att ha jämnare tryck i kiten under
upphopp och flygning. X2 nästan rycker upp en i luften medan denna accelererade mjukare upp. Man vet var kiten är.Det blåste ca 8-10 m/s och jag fick jobba kiten upp och ner ofta så jag hade kunnat hålla den till ca 13 innan det varit dags att byta. Jag körde med TT Bi 4´6. Det går säkert att hålla kiten i 15 m/s men det är inte så
kontrollerat då.
Kiten har ett lägre AR-värde så kan man få jämnare kraft under längre tid än X2, så jag antar att man kan ha ”färre” kitar. Jag vet inte var 12an eller 16 tar vid ännu. Tror också den är lättare att vattenstarta än X2.En kanonkite!
/Henrik Fahlén
Logga in för att svara.