Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › SATAN VAD DET BLÅSER!
-
Nej det var ingen fara… jag blev mäkta förvånad över hur varm jag var.
Jag hade ingen uppfattning alls om hur kallt det skulle vara, så jag provade att gå ut o känna hur mkt det läckte in.
Jag hade på mig som jag skrev tidigare med silvertejp i alla muddar.
När jag låg i längre stunder o väntade mellan byarna kyllde det efter ett tag då jag fick in vatten mellan dräkterna.
Fick ett par kastfall där luvan fylldes med vatten men det var förvånansvärt ”varmt”.
Fast jag vet inte hur mkt jag vågar klippa upp handskarna… räckte med att sticka ut fingrarna några sekunder innan dom började domna.
Ju längtar jag efter meeer vind!!!
ni från göteborg, vart seglar ni när det blåser ostlig eller sydostlig?
-
Kolla in på http://www.gbgwindsurfing.com klicka på ”om gwc” så hittar du spotbeskrivning i menyerna till höger!
-
… men där står inte Lilleby. Det skall väl fungera på allt mellan N och O skulel jag tro.
-
Knatte
Gäst2 april, 2003 vid 16:32När du är i närheten, så borde väl grannviken Sillvik vara mer allsidigt. Då detta ligger vid Björköfjorden och dess öppnare läge.
-
Haha! vad kul med alla på samma ställe. Sitter själv på Personvagnar högst upp och ser rakt ut på träden som låg ned häromdagen. Det var bara att ursäkta sig och springa ut till bilen.
-
Vad säger ni idag då gubbs?
Som vanligt gick man framåtlutad på väg till matsalen… helt skjukt att det alltid blåser här i arendal…
nån mer än jag som sitter på nålar?…. funderar på att testa Lilleby som sägs vara bra vid nordlig.
Vad tror ni? -
En kompis fyller år så jag måste dit, annars hade det blivit björlanda kile. Funderar på att dra ut direkt efter jobbet i morgon dock!! Kollade sjöbodarna bredvid restaurang Dockside vid ARR, om det gick att rigga där, men det verkar som det inte är så kul att surfa i Arendal. Nån som har erfarenhet??
/Mats
Logga in för att svara.