Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Sätta fenor på skim?
-
Sätta fenor på skim?
Publicerad av larssa på 19 juli, 2010 vid 18:51Har en vanlig skimboard som jag tänkte sätta fenor på. Någon som testat?
Skall fenorna vara som på tt eller vågis?
Har testat o köra med den som den e o det e Bambi på hal is.larssa svarade 14 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
har en skim som jag satt fenor som en tt på, funkar, men tror det hade räckt med en mittenfena, mer surf liksom, hur som bra lättvindsalternativ!
-
Min skim e riktigt smal i nosen o jag hade tänkt köra den som en vågis. Undrar dock om man skall ha nån fena där framme eller bara bak o isf 3 eller 4 fenor?
E din skim smal i nosen och jippar du Jonas?
-
Haze;622223 wrote:Fenor på skim????? Fy fy fy!!!!
Går knappt att köra på annars och det borde ju bli liiite bättre iaf.
-
Larssa;622752 wrote:Går knappt att köra på annars och det borde ju bli liiite bättre iaf.
Går ut märkt att köra utan fenor. Krävs bara god teknik. Sjukt kul med skimboard utan fenor…
-
Larssa;622218 wrote:Min skim e riktigt smal i nosen o jag hade tänkt köra den som en vågis. Undrar dock om man skall ha nån fena där framme eller bara bak o isf 3 eller 4 fenor?
E din skim smal i nosen och jippar du Jonas?
ganska smal, påminner i formen om den underground hade för några år sen, då jag kör tt-fenor går det lika bra med shove-it som att jippa
-
Haze;622851 wrote:Går ut märkt att köra utan fenor. Krävs bara god teknik. Sjukt kul med skimboard utan fenor…
Då e det tyvärr tekniken som fallerar.
Testar nog med 3st fenor som en vågis iaf, så kanske jag med har kul när jag kör den o inte bara dom som tittar på. -
Sklijer sjukt mycket på olika shapes och rails. Din skim kanske helt enkelt inte lämpar sig för att köra på kant utan fenor. För feta rails eller för bred tail? Du verkar ju ha gett det ett gott försök iaf, annars tycker jag du ska försöka lite till innan du sätter borren i den.
-
larssa om det blir vind ikväll kan jag ta med min Nobile skim till JP så kan då få se hur fenorna sitter på den och jämföra hur den beter sig mot din. Gadgets fenor funkar säkert grymt till en skim eftersom de e av mindre modell.
/Jakob
-
Yann;622943 wrote:Sklijer sjukt mycket på olika shapes och rails. Din skim kanske helt enkelt inte lämpar sig för att köra på kant utan fenor. För feta rails eller för bred tail? Du verkar ju ha gett det ett gott försök iaf, annars tycker jag du ska försöka lite till innan du sätter borren i den.
Tack!
E inte så hemma på det, men tror isf att det e tailen som e för bred. Känns som att åka på ett tefat.
Logga in för att svara.