Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Schakel med extra ögla för leachen..Finns det
- 
		Schakel med extra ögla för leachen..Finns detPublicerad av stellan på 13 april, 2004 vid 17:48Jag vet att man kan modda ett befintligt schakel med wirelås mm men vet någon om det finns en färdig modell där det finns en extra fast ögla att fästa leachen i om man vill ha spinning leasch. anonym-anvandare svarade 21 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
- 
			10 Svar
- 
be någon som svetsar att fixa det åt dig… 
 Dom gör det nog gratis!
- 
Hittade denna länk. Intressant. Synd bara att den inte går att köpa. Ej i produktion än. Chickenreleas.com 
- 
det e ju det jag menar… enkelt om du känner någon som svetsar! 
- 
den har dem svetsat själva, såg på nån sida ett färdigt schackel som va gjutet dyrt som fan nästan 2 papp, billigare att ta fram svetsen 
- 
Om ni inte greppat det än är jag inte ute efter hemasnickeri. Att svetsa är givetvis en lösning, men det besvarar inte min fråga. Min fråga var om någon känner till färdiga produkter. Med all respekt för snickarglädjen! 
- 
Gjutet låter konstigt håller typ skitdåligt. 
 Schakel ska alltid vara smidda och därför är de så dyra.
 Skilnaden är enorn och dessutom tror jag att man kanappt gjuter i rostfritt om det ens går.
 När det ser ut som rostfritt gjutet är det oftast förkromat mässing.
- 
hmm gummi-loop i schaklet är väl ingen bra ide eller? och releasen på schacklet är väl att dra neråt funkar det så som det är ihopsatt, med kardborr och allt? principen kanske inte är fel men just det där arrangemanget ser lite tveksamt ut i mina ögon. eller? 
- 
kiteproshop ä ju dock bra, ingen depowerstrap bara. 
Logga in för att svara.