-
Screamer eller Pure Gecko?
Har två brädor på gång, en screamer 277 -97 och en pure gecko 278 -95 eller -96.
De kostar ungefär lika mycket. Vilken av brädorna rekomenderar du? Detta blir min första ”riktiga” bräda. Väger 75kg.
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Screamer eller Pure Gecko?
Har två brädor på gång, en screamer 277 -97 och en pure gecko 278 -95 eller -96.
De kostar ungefär lika mycket. Vilken av brädorna rekomenderar du? Detta blir min första ”riktiga” bräda. Väger 75kg.
Tror att de ar ganska likvardiga. Screamern kanske ar nagot lattare, men Gecko ar nog mer stryktalig. Kor Gecko sjalv och jag kan saga att jag ar djakligt nojd. Skule inte tveka att valja Gecko igen.
/Anders
Brädorna är nog ganska lika i egenskaperna, men Screamer är ju i ett bättre material. Lättare och styvare. Pure är Fanatics tyngsta material. Screamern är lite bredare i aktern och borde därför, i kombination med mindre vikt, plana något tidigare. Kostar brädorna lika mycket rekommenderar jag Screamern, förutsatt att brädornas skick är likvärdigt.
Geckon kom väl -94, så den designen har ett antal år på nacken. En av de första NoNose-brädorna. Screamer II kom -96 tror jag.
Logga in för att svara.
Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.
Hantera pushnotiser