Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Segelflygare störtade mot tak!

• samhansson

Medlem
    18 april, 2007 vid 09:00

jepp .

• martent

Medlem
    18 april, 2007 vid 11:00

Yes vi kör i kväll igen!

• torke

Medlem
    18 april, 2007 vid 14:38

Jag va med nere på stranden när han skadade sig.. Kom helt plötsligt en helt sjuk by blåste först bara 8-9 men sen blev de rejälare!! Kunde inte hjälpa honom hellre för hade min egna drake uppe.. men de utan drakar försökte.. Han fick en jävla fart å drogs över sanden upp på vägen å in i taket såg förjävligt ut! Skadat armbågen rejält och troligtvis knäet med och sen någon flisa i ryggraden men skulle fixa sig efter vila lika så med en punkterad lunga! Ska nog ner och besöka honom idag men skulle operera armbågen först

• zo0

Medlem
    18 april, 2007 vid 15:41

aftonbladed har ingen koll altså..

• simoneburgess

Medlem
    18 april, 2007 vid 19:32

Först och främst. Tråkigt att höra. Kryapåreh!

Japp. DÅ var det avgjort. Så fort vi pratar om oss bör vi enligt god kvällstidningsstandard vifta i luften med fingrarna för att få med cittattecknena: Vi Är ”Kitesurfare”, eller ”kite”-flygare.

• hugeo

Medlem
    18 april, 2007 vid 23:19

@SamHansson 377095 wrote:

vem fan var det.?? fastighetsmäklarens son eller???

naj ……..

• hugeo

Medlem
    18 april, 2007 vid 23:23

@Torke 377302 wrote:

Jag va med nere på stranden när han skadade sig.. Kom helt plötsligt en helt sjuk by blåste först bara 8-9 men sen blev de rejälare!! Kunde inte hjälpa honom hellre för hade min egna drake uppe.. men de utan drakar försökte.. Han fick en jävla fart å drogs över sanden upp på vägen å in i taket såg förjävligt ut! Skadat armbågen rejält och troligtvis knäet med och sen någon flisa i ryggraden men skulle fixa sig efter vila lika så med en punkterad lunga! Ska nog ner och besöka honom idag men skulle operera armbågen först

Helvede paugar!

• jens_buhl

Medlem
    19 april, 2007 vid 16:55

Her er et par links til en lignende ulykke i Danmark hvor kitesurferen desværre ikke overlevede:

Om ulykken:
    http://www.kitesurferen.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=25833

Kondolencer:
    http://www.kitesurferen.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=25775

Om begravelsen:
    http://www.kitesurferen.dk/kite/?show=view_article&id=1516

/Jens

• skotten

Medlem
    19 april, 2007 vid 22:52

Huh? Did he die?

• alexanderlindelof

Medlem
    23 april, 2007 vid 21:01

@jens_buhl 377643 wrote:

Her er et par links til en lignende ulykke i Danmark hvor kitesurferen desværre ikke overlevede:

Ibland är det väldigt små skillnader som avgör om man lever eller dör. Jag ska helt klart skaffa hjälm innan jag ger mig ut i vattnet igen. Känns extra viktigt som nybörjare dessutom.

Det var främst av säkerhetsskäl jag skaffade en bow-kite istället för en betydligt billigare c-kite. Även om ingen kite är helt säker så kan man ju med bow-kiten och dess bom kontrollera luftflödet genom draken mycket bättre. Jag minns det som ett mantra från kursen förra året. När jag släpade efter draken och var ena stunden under vattenytan och andra stunden ovanför hörde jag instruktören bakom mig ropa om och om igen: ”Släpp bommen!!!” för att draken skulle släppa förbi vinden och falla till vattenytan. Fiffig konstruktion.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Segelflygare störtade mot tak!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.