Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Segelmakare.

• Segelmakare.

Publicerad av anonym-anvandare på 10 mars, 2003 vid 12:26

Hej.
    Jag flög igenom mitt simmersegel i höstas efter ett litet kastfall och behöver fixa ett fönster som är ganska stort. Vart skall man lämmna in seglet någonstans om man bor i stockholm? Rebellsegel, gransegel eller doyle? Finns det någon som kan rekomendera någon bra segelmakare?

/björn

getwet svarade 22 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • e_axel

Medlem
    10 mars, 2003 vid 12:34

kan rek:
    Björns Segelvård
    Östgötagatan 33
    Södermalm, Stockholm
    08 641 01 88, 070 641 50 88

• anonym-anvandare

Medlem
    12 mars, 2003 vid 10:35

Tack för hjälpen. Jag testar björns segelvård.

/björn

• waterboy

Medlem
    12 mars, 2003 vid 16:05

Tja
    Gjorde nästan samma sak som du, pajade ett helt fönster, rätt stor yta. De tog 600 för det.
    Lämnade in det på Saltsjöbadssegel, Saltsjöbaden, kan ta reda på adress, men ligger i neglinge, bakom Kringelgården.

Svara om du vill ha adress.

/Abbe

• anonym-anvandare

Medlem
    13 mars, 2003 vid 00:01

Ja tack, det vore bussigt om jag kan få adressen. Blev lagningen bra?

/björn

• waterboy

Medlem
    15 mars, 2003 vid 19:56

Hej
    ursäkta att dfet tog tid, här är adressen:
    Vasavägen 4 (kanske 2, inte säker)
    133 38 Saltsjöbaden.

Vägbeskrivning:
    Passera Saltsjöbadens centrum på höger sida och ta vänster under bron 100 senare. Kör sedan ca 800 meter och sväng vänster över järnvägen, rakt fram direkt efter järnvägen, 30 meter senare, vänster sen direkt höger, höger. Vänster, höger, höger sker på 30 meter, så inte stora avstånd.

/Abbe

• getwet

Medlem
    15 mars, 2003 vid 23:06

Har mycket goda erfarenheter av Björns på söder. Han prioriterar oss surfare på höst och vår när det är säsong för oss samt att det är billigare än övriga ”trendriktiga” segel loft. Han är också mycket villig att lära sig allt om surf segel och tar åt sig info vilket känns bra. Fixar numera även kite.
    Jag har lämnat in segel vid ett antal tillfällen och det går alltid att resonera med Björn om det är relevant eller inte att åtgärda rep., han ger en ärlig uppfattning, vilket kanske inte alltid blir resultatet hos andra enligt min erfarenhet!!!!!

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications