Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Segelmakare i Malmö
- 
		Segelmakare i MalmöPublicerad av flytboj på 23 september, 2002 vid 07:50Tjena! 
 Jag undrar om det är någon som har erfarenheter av segelmakare i Malmötrakten.
 Vem ska man gå till?Mer kuling åt folket!!! anonym-anvandare svarade 23 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
- 
			5 Svar
- 
Dom jag vet fixar w-surf-segel är GranSegel, som har sitt loft i Limhamnhs Småbåtshamn (Sibbarp typ). Dom är dock jävligt dyra, 1200 skulle dom ha för att byta en monofilmsruta i mitt gamla NP. Det finns även ett ställe i Lomma, bakom brandstationen typ, som ska vara BILLIGT, dom skulle tydligen ha lagat ett segel åt en polare för bara 50 spänn. Var där i sommras, men då hade dom sommarstängt, så vet inte själv. Men lycka till! Ha d! 
 Eli
- 
Vad heter stället i Lomma? 
 Kunde inte hitta det i telefonkatalogen, iaf inte under segelmakare.
- 
Heter stället Hensons tvätt o sjöverkstad? 
 Om det var dom du syftade på så kan jag meddela att dom inte reparerar segel, utan hänvisade till Gransegel i Malmö. 🙁
- 
Hmmm… Det kan va dom, men e inte säker =) Kom som sagt inte ihåg vad stället heter, bara att det låg bakom brandstationen. Så sorry =( Hade jag vart du hade jag stuckit ut där ngn gång och kollat upp dom… Bara att fråga sig fram. 
- 
Förutom Gransegel så finns ju även Kent Carlsson (numera North-sails) och Edman sails i Malmö. kan ju kolla upp om dom fixar Windsurfsegel. // Wonder 
Logga in för att svara.