- 
		Segelval…?Tjena, kör just nu en F2 Max2Air 264 (115liter). Största segel NP Supersonic 6.7 trivs jag jättebra med, men det börjar bli lite åtgånget, och funderar på att skaffa en ersättare, så att jag inte behöver stå på landbacken en vecka om det skulle visa sig att det tänker ge upp mitt under kommande säsong… det har redan budgettejpats diverse revor (allt från 15cm mitt i, upp till 50cm ända in i mastsockan…) i flera av monofilmrutorna… 🙁 Så, alternativen jag har tittat lite lite på är (genomgående NP, ej prioritetsordning): 1. Raf JET -03 6.7 
 Lite äldre årsmodell, billigt2. Solo -05 7.0 
 Hyfsat pris fast ny årsmodell3. V6 -05 7.0 
 Full fart?4. Excess -05 6.9 
 Hållbart och full fart?5. Saber -05 6.7 
 Super-X… skulle vilja ha en sån bräda… 😉Mitt nästa segel i linjen är 5.7, och har inte upplevt några problem med hoppet 5.7-6.7… Gillar dock Supersonicen starkt, bra fart, och hyfsat lätthanterligt. Är relativt färsk i gamet, började plana i stropparna i somras, nästa säsongs mål är vattenstart+gipp… Således är det nu också ”full fart framåt” i chop som utförs mest, men på sikt skulle det var kul att kunna fixa nåt hopp och vågsurfning… Har ni åsikter, förslag, erfarenheter av dessa segel, så tveka inte att skriva ihop några rader… Tack på förhand! 
Tyvärr, inga svar hittades.
Logga in för att svara.