Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Segla i soluppgången är inte så dumt…

• Segla i soluppgången är inte så dumt…

Publicerad av ola_p på 8 juni, 2004 vid 06:13

Stack ut vid kvart i 6 för att få lite surf innan vinden sulle dö och skolan börja…
    vart hlavkass första halvtimmen, bara ngn enstaka planing och mest ehandshelikopter. vart lite frustrerande eftersom det hade blåst fint 5.15 då jag åt frukost nr1. Så när vinden vred och solen orkade upp över berget så vart jag ganska laddad. Drog av en helt klockren vulcan på första ordentliga byn, fick tillochmed till handbytet i luften! Soluppgång, blåsigt och så går seglingen dessutom kalasbra, kan det bli mkt bättre start på dagen? Drog senare av ytterligare en vulcan, men den vart inte lika bra, men iaf och jag var nära på de flesta, har en tendens att ramla i lovart när jag försöker byta i luften, men det kommer snart. Flaka känns inte alls omöjligt, bara väldigt långt borta… Det blir lite lite bättre för varje försök, men de liknar fortfarande mest misslyckade skutt… Tillslut dog vinden men det var helt klart (även om det inte kändes så då) värt det att krypa upp ur sängen och ner i den blöta våtdräkten.
    Nåja, nu sitter jag och äter frukost nr2 och tar bussen till skolan om en timma.. smile.gif

ian svarade 21 år, 5 månader sedan 11 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    8 juni, 2004 vid 06:26

Hur stort segel körde du?
    Körde förbi Ljungskile lite innan 6.00 imorse men tyckte det blåste kasst och redan gått över till nordvästligt. Är det i den viken man ser som ni kör?

/Lars

• ola_p

Medlem
    8 juni, 2004 vid 06:41

Jepp det är den viken, fast jag seglar oftast en bit ut sett inifrån. kl 6 blåste det inte så bra men halv 7 hade jag bra med tryck i 6.3an… Det var väl vid 6 det vred tror jag

• lars_k

Medlem
    8 juni, 2004 vid 06:54

Gött.
    Tänkte dra till VBG vid 04 imorse men pallade inte. Ångrar mej nu.. frown.gif

• adde

Medlem
    8 juni, 2004 vid 07:53

Hade okej drag med 5.0 i fiskebäck fram till halv nio. Funderade på Varberg men kom inte upp i tid… seglade ju i gårkväll (inte lika sent som S.. dock smile.gif ). Och i söndags. Och i Lördags.

Nu blir det jobb till sent så man kan köra i morgon, ser ut att bli SSO

/adde

• basse

Medlem
    8 juni, 2004 vid 08:06

.. för att jag körde bort och räddade SpeedJanne från en säker död och fick kämpa mig tillbaka på kryssen när vinden la sig lite…

• speedjanne

Medlem
    8 juni, 2004 vid 08:17

Japp TUSEN tack för hjälpen STOR ROS! Senaste 10ggr:na jag varit ute har jag lyckats bryta 1 Arrows bom,knäcka en Ignition mast,tappa en fena……..vad är det som händer?????

• ian

Medlem
    8 juni, 2004 vid 09:25

själv vaknade man nu.

• basse

Medlem
    8 juni, 2004 vid 10:04

loooser!!!

• ola-h

Medlem
    8 juni, 2004 vid 10:12

Själv stack jag till Varberg direkt efter att ha lämnat min son på dagis 7.30. Det blev faktist bättre segling än vad den avtagande prognosen lovade. Först någon dryg timme med 4.5 SO och EVO 70. Det var med Varbergsmått mätt helt OK sidvind och en del små vågor så man kunde försöka rida lite. Det blev ett och annat hopp också och jag förvånade mig själv med att sätta en bakåt (på 4 försök). Sedan körde jag som avslutning en halvtimme med 5.3 medan vinden sakta dog av lite.

• anonym-anvandare

Medlem
    8 juni, 2004 vid 12:52

ola: hur funkar spocken? själv har man inte fått testat på ett tag nu.

• anonym-anvandare

Medlem
    8 juni, 2004 vid 12:52

/nikke

• imported_borje

Medlem
    8 juni, 2004 vid 13:13

5.0 klockren sideshore i ringenäs i morse. Riktigt bra!

• ola_p

Medlem
    8 juni, 2004 vid 13:15

Jag jobbar fortfarande på att få till det med händerna i min vulcans, men så fort det sitter (SNART) så ska jag börja ladda på lite allvar…
    btw har du testat flaka ngn gång?

• anonym-anvandare

Medlem
    8 juni, 2004 vid 16:52

Hur var det på Haga?

• styret

Medlem
    8 juni, 2004 vid 17:18

det var väl sådär på haga. gick upp och ner som vanligt på väst och vred senare mot mer nord. dock var min dag för jävlig, inget gick som planerat, var arg så jag kunde inte gå på studentmiddag på eftermiddan för jag ahde nog slagit ner nån om jag ahde vistats bland folk efter det jävla passet.

men vindmässigt var det väl som sagt okej.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications