Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Segla på Värtan
-
Segla på Värtan
Publicerad av stickan på 15 augusti, 2003 vid 06:54Kan man segla på nått lämpligt ställe på Värtan idag på de utlovade SO vridande till NO? Var kliver man i och även riskerar att få lite sällskap!?
Gärna nån enkel vägbeskrivning.
Mvh Stefan
anonym-anvandare svarade 22 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
Näsby Park som vanligt…ska smita dit ikväll när den utlovade (blahablaha) vinden kommer. Eftersom det är megavridning så är det nog osäkert om och när den friska N-NO vinden kommer…. Hoppas på vind och första surfen på 45 dagar….
-
Ok tackar! Letar mig ner till Näsby park, Hoppas det blir bra brall nu för jag har inte heller fått surfa mindre än 7,4 sen kristihimmeldsfärd på Öland….
Mvh Stefan
-
Kan bero på att du inte passar på när det blåser eller är på helt fel ställe
-
Om vinden vrider mer mot det nordliga är det bättre att gå i från kråkudden som ligger snett bakom näsby parkbadet.
Nu är det bara hoppas på den utlovade vindökningen till eftermiddagen….. -
Typ ja….
Men håll med att det blåst j… kasst den här sommarn
Igår satt man fast på jobbet sen hade vi bestämmt att vi skulle fixa Mackans båt på kvällen då vi ska vara med på Västerås regattan på söndag. Du hade antagligen en kanon dag?Mvh Stefan
-
mmmm
kul för dig…
Men det var ju inte det jag vill höra…
hoppas det blir bra på värtan idag, kul att testa nått nytt..
Mvh Stefan -
Tycker det verkar som prognoserna pekar mer åt NV. Inge bra på Värtan, skulle nog ta Görveln ist.
-
JA, det måste vara en gnutta ost i vinden för att det ska funka i Näsby Park!
Funderar också på Görveln i em/kväll./Andreas
-
Nu ser det ut att vrida mer mot väst, snudd på VNV. Då funkar Fågelöudde på Lidingö bra. Fågelöudde är dock rätt känsligt map vindriktningen. Det måste vara VNV eller OSO för att det ska vara bra.
/Andreas
-
Jäkla mög. Det ser inte ut att bli något på hela helgen…aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhrrrrrrrrrggggggggggggggg
Logga in för att svara.