Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Seglarförbundet jobbar

• the_novice

Medlem
    15 december, 2006 vid 19:34

Tjena Kalle, hur kommer det sig att Johan Stolt har samma segelnr som dig?
    http://vindsurfingforbundet.com/site/medlemdetalj.asp?id=SWE52

• surfjohan

Medlem
    17 december, 2006 vid 11:23

All förknippning med båtsegelklubbar är läskigt..

• philippos

Medlem
    17 december, 2006 vid 11:24

Rädd för konkurrens kanske

• pure

Medlem
    17 december, 2006 vid 13:59

Jag e uppväxt med optimist jolle (i 7år).. men hade jag fått prova på att vindsurfa tidigare så hade jag valt vindsurfingen, för av vanlig segling får man ingen kick. Så jag tror att om segel klubbarna börjar erbjuda vindsurfing som alternativ så kommer alla (inte alla men dom flesta) vindsurfa tillslut. Så ett samarbete med seglar klubbar e nog positivt för vindsurfingen men minskar nog antalet seglare.

En annan nackdel med seglingen är ju att det är extremt mycket dyrare än vindsurfingen. Priset på en bra optimistjolle ligger strax över 20000:- och för det får du ju rätt grymm bräda med rigg och segel.

• oaxen

Medlem
    17 december, 2006 vid 14:10

@pure 354959 wrote:

Jag e uppväxt med optimist jolle (i 7år).. men hade jag fått prova på att vindsurfa tidigare så hade jag valt vindsurfingen, för av vanlig segling får man ingen kick. Så jag tror att om segel klubbarna börjar erbjuda vindsurfing som alternativ så kommer alla (inte alla men dom flesta) vindsurfa tillslut. Så ett samarbete med seglar klubbar e nog positivt för vindsurfingen men minskar nog antalet seglare.

En annan nackdel med seglingen är ju att det är extremt mycket dyrare än vindsurfingen. Priset på en bra optimistjolle ligger strax över 20000:- och för det får du ju rätt grymm bräda med rigg och segel.

EXAKT!

Varför skulle seglarklubbarna ragga utövare till vindsurfingen istället för till seglandet?

Hmm, nu kommer det nog snart ett dräpande genmäle…

/ Patrik

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Seglarförbundet jobbar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.