Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Seglarförbundet jobbar
-
Seglarförbundet jobbar
Publicerad av soundwave på 15 december, 2006 vid 18:35Ett projekt som brädseglarförbundet satasar på.
Kanske intressant för alla som är instruktörer eller funderar på att börja vindsurfa:http://www.svensksegling.se/files/%7BAAC25D63-226F-4125-A2BE-DDFE4B284BCB%7D.pdf
oaxen svarade 18 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Tjena Kalle, hur kommer det sig att Johan Stolt har samma segelnr som dig?
http://vindsurfingforbundet.com/site/medlemdetalj.asp?id=SWE52 -
Jag e uppväxt med optimist jolle (i 7år).. men hade jag fått prova på att vindsurfa tidigare så hade jag valt vindsurfingen, för av vanlig segling får man ingen kick. Så jag tror att om segel klubbarna börjar erbjuda vindsurfing som alternativ så kommer alla (inte alla men dom flesta) vindsurfa tillslut. Så ett samarbete med seglar klubbar e nog positivt för vindsurfingen men minskar nog antalet seglare.
En annan nackdel med seglingen är ju att det är extremt mycket dyrare än vindsurfingen. Priset på en bra optimistjolle ligger strax över 20000:- och för det får du ju rätt grymm bräda med rigg och segel.
-
@pure 354959 wrote:
Jag e uppväxt med optimist jolle (i 7år).. men hade jag fått prova på att vindsurfa tidigare så hade jag valt vindsurfingen, för av vanlig segling får man ingen kick. Så jag tror att om segel klubbarna börjar erbjuda vindsurfing som alternativ så kommer alla (inte alla men dom flesta) vindsurfa tillslut. Så ett samarbete med seglar klubbar e nog positivt för vindsurfingen men minskar nog antalet seglare.
En annan nackdel med seglingen är ju att det är extremt mycket dyrare än vindsurfingen. Priset på en bra optimistjolle ligger strax över 20000:- och för det får du ju rätt grymm bräda med rigg och segel.
EXAKT!
Varför skulle seglarklubbarna ragga utövare till vindsurfingen istället för till seglandet?
Hmm, nu kommer det nog snart ett dräpande genmäle…
/ Patrik
Logga in för att svara.