Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Segling fredag
-
Segling fredag
Publicerad av swe313 på 18 december, 2003 vid 12:07Imorgon fredag tänkte jag surfa i Kapellskär, nån som hakar på???
7 grader varmt,bättre blir det inte
/peterboman svarade 21 år, 4 månader sedan 8 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Det låter kul. Jag har en tenta imorgon men den kommer ändå gå åt helvete så ditt förslag låter mycket mer lockande. Det finns omtentor men inte 9-12 m/s i 7 grader värme den 19 dec. När ska du dit?
-
Jag och Boman ramlar nog dit vid 10-rycket. Niclas Carlson (swe223) verkar också dyka upp o i såna fall är vi 4…
Kul om du kommer 😉
/Peter -
Det kan hända att det dyker upp lite surfare i Fiskebäck också! 😉
/Staffan
-
Dra ner till Apelviken istället…
Rambo å jag ska ner.
Niklas kanske tilloch med lämnar fiskebäck för apelviken -
nä, åk till lunda istället. mycket bättre i den här vindriktingen. jag åker nog dit iaf…
-
Sydväst vridande till VSV i Apelviken… Det är dead-onshore! Och riktigt dåligt!
Dessutom så är vi arbetande slavar som måste hålla BNP uppe i Sverige… Tänkte jobba på eftermiddagen för att förtjäna mitt levebröd.
Men Varberg kan nog bli aktuellt under julen då det skall bli västlig vind i massor./Staffan
-
asså så nu när ja väl lämnar fiskebäck så öser de in freestylare helt plötsligt.
-
Håller med men där finns ju ingen klubbstuga. Jag tänkte köra Formula oxå o då funkar det bra med kapellskär plus att det finns lite rundningsmärken (sjömärken) om man vill rejsa lite…
Är iof sugen på freestyle oxå, är det riktigt med vind kanske jag/vi dyker upp. Du kan väl skicka ett sms om hur det ser ut imorgon.
/peter -
Lunda badet!? kom igen nu Robban
Vi syns där ute runt kl:10:00
-
ja, det finns inte många ställen som slår lunda vid den vindriktningen för freestyle!!!
jag slutar jobba vid 12 o sen drar jag väl så fort jag kan -
Underbar segling idag vid Kapellskär. Varmt i luften och förvånande ”varmt” i vattnet.
-
Riktig kanon dag! Man kände sej lite ringrostig men efter ett tag började bitarna falla på plats.
Känndes faktiskt inte kallare än en vanlig oktober dag.
//Nicklas -
ja det var trevlig slalom blasting
körde med GPS för första gången på HS111 och ett Gun 7,4, hypern petade snabbt upp till 27 och 29 knop, utan några större ansträgning.
Känslan är att här finns flera växlar att peta in , men det får bli nästa år…
Logga in för att svara.