Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Segling och Surfing på Västkusten

• Segling och Surfing på Västkusten

Publicerad av deaz på 3 januari, 2012 vid 00:22

Tjena allesammans,

Jag sysslar med segelbåtscharter under sommaren här på västkusten i Sverige,
    jag är håller själv mycket på med kite och har lite planer på att segla runt kusten nu i sommar för att hitta nya spots på och runt öar och hamnar, och surfare kan då hyra mig och båten runt kusten för att utforska detta!

Någon som har några tips på bra spots?
    Tankar och tips kring idén är absolut välkomna!

Skriv direkt här eller maila mig!

andreas.bjorkroth@live.se

deaz svarade 13 år, 10 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • viktor77

Gäst
    3 januari, 2012 vid 09:05

Hade jag varit du hade jag tagit båten över till Danmark istället. Ta båten över till Läsö, Anholt, Jyllands östkust. Fin sand, långa stränder. Södra Danmark är egentligen ännu finare med fler små öar och stränder, men det blir ju rätt många distansminuter och vinden är inte lika stabil där nere. En idé skulle ju vara att köra långa downwinders längs stränderna eller lägga båten på svaj utanför exempelvis Anholt eller Läsö.

• deaz

Medlem
    3 januari, 2012 vid 10:00
    viktor77;678654 wrote:
    Hade jag varit du hade jag tagit båten över till Danmark istället. Ta båten över till Läsö, Anholt, Jyllands östkust. Fin sand, långa stränder. Södra Danmark är egentligen ännu finare med fler små öar och stränder, men det blir ju rätt många distansminuter och vinden är inte lika stabil där nere. En idé skulle ju vara att köra långa downwinders längs stränderna eller lägga båten på svaj utanför exempelvis Anholt eller Läsö.

Har absolut tänkt den tanken jag med! var över med polare i Skagen och Laesö i sommras, det är riktigt najs.

Problemet är att jag inte har skeppare 8 eller Yachtmaster, vilket innebär att jag inte får ta betalande gäster utanför Sveriges territorialgräns.

Västkusten är ju tyvärr lite klippig och lurig för just kite.
    Det här är ju somsagt bara en idé jag fick.

men de hade varit fint att bo i Danmark 🙂

• kneepad

Medlem
    3 januari, 2012 vid 20:49
    deaz;678658 wrote:
    Västkusten är ju tyvärr lite klippig och lurig för just kite.

Ja, det ä dä. Fast du kan ju besöka Uddevalla ändå – beroende på hur kräsen du är…:smile:
    http://www.haggstrom.nu/kite/

• deaz

Medlem
    3 januari, 2012 vid 21:33
    kneepad;678722 wrote:
    Ja, det ä dä. Fast du kan ju besöka Uddevalla ändå – beroende på hur kräsen du är…:smile:
    http://www.haggstrom.nu/kite/

det spotet vid bron ser fett ut. Men jävligt byigt, eller?

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications