• brickan

Medlem
    24 maj, 2004 vid 14:43

Ska du köpa midjesele eller wink.gif

• bohn2fly

Medlem
    24 maj, 2004 vid 15:00

Svar till:

Ska du köpa midjesele eller wink.gif

[/ QUOTE ]

Jag har köpt midjesle, hur bra som helst…

• stebe

Medlem
    24 maj, 2004 vid 18:10

Svar till:

Det är sant.. det kan ha med det att göra oxå..

Finns det något mått på vad som är lagom avstånd till bommen när man är ihookad? Hur böjda skall armarna vara i ”standardläge”?

Någon som har några fler tips? Det är ju tråkigt om man inte kan surfa hela dagarna för att man får ont i armbågarna

[/ QUOTE ]

Jag tror jag har samma problem, värken strålar ner i underarmarna. Kan bi en riktig plåga i sommar om jag har otur. Finns det nån kite-doktor confused.gif

• arnold

Medlem
    24 maj, 2004 vid 18:24

Smärtan i underarmarna tyder på en inflamation, typ tennisarmbåge, golfarmbåge. Det viktigaste är att du håller underarmarna varma, sedan kan du prova att ändra saker på din bom som tex testa kortare bom = mindre hävstångseffekt eller kortar ner depowerlinan (inga aparmar). Lycka till

• kitefredrik

Medlem
    24 maj, 2004 vid 18:38

Samt kör med draget på knuten så du slipper skota så mkt.
    Works for me.
    Blir värre i byig vind och om man är underriggad bara.

• walle

Medlem
    24 maj, 2004 vid 19:06

Svar till:

Svar till:

Finns det något mått på vad som är lagom avstånd till bommen när man är ihookad? Hur böjda skall armarna vara i ”standardläge”?

Någon som har några fler tips? Det är ju tråkigt om man inte kan surfa hela dagarna för att man får ont i armbågarna

Jag tror jag har samma problem, värken strålar ner i underarmarna. Kan bi en riktig plåga i sommar om jag har otur. Finns det nån kite-doktor

They rise from below to
    haunt you from above

[/ QUOTE ]
    OM du vill korta ner avståndet till bomen så kan jag nog fixa dig en såndär krok med release på, har en prototyp på G… ser bra ut! smile.gif, och så tar du bort chickenloopen och sätter en ring där i stället.
    Då får du ca 6-10cm kortare.

• stebe

Medlem
    25 maj, 2004 vid 07:29

Svar till:

Svar till:

Svar till:

Jag tror jag har samma problem, värken strålar ner i underarmarna. Kan bi en riktig plåga i sommar om jag har otur. Finns det nån kite-doktor

They rise from below to
    haunt you from above

[/ QUOTE ]
    OM du vill korta ner avståndet till bomen så kan jag nog fixa dig en såndär krok med release på, har en prototyp på G… ser bra ut! smile.gif, och så tar du bort chickenloopen och sätter en ring där i stället.
    Då får du ca 6-10cm kortare.

[/ QUOTE ]

Låter schyst men då kan jag inte kroka i den fasta loopen som jag brukar ligga och latköra ganska mycket med..

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications