Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sele dam-modell?

• Sele dam-modell?

Publicerad av annapanna på 1 maj, 2006 vid 20:24

Hej,

Någon tjej som har erfarenhet av en sele som kan rekommenderas? Modell och var den kan inhandlas?

Har kajtat ett par år och kört med sittsele som nu är utsilten. Har provat midjesele med resultat att de alltid glider upp i armhålorna och man kan inte längre andas. (Antagligen för att de jag provat alltid varit för stora/breda.) Vill gärna få tips på en bra sele av dam-modell. Herr-modeller brukar inte sitta så bra även om man går ner i storlekar.

Tack på förhand, Anna.

cortex svarade 19 år sedan 12 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • mio

Medlem
    1 maj, 2006 vid 20:49

Midje sele e ett måste tycker jag.

Om din midje sele kommer upp i armhålorna på dig e den förstor,men om du har kitat ett par år så kanske du snart innser att kitens kraft kommer framför dig när du har kiten i 45 grader ute på vattnet.

Det låter lite som du e en nybörjare som går mycket med kiten då kanske den kommer upp i armhålorna på dig (om jag ska prata emot mig själv lite).

Lär dig köra med midje sele och kom inte på tanken att köpa en sittsele.:frown:

Puss å kram..

• snygging

Medlem
    1 maj, 2006 vid 21:23
    mio wrote:
    Midje sele e ett måste tycker jag.

Om din midje sele kommer upp i armhålorna på dig e den förstor,men om du har kitat ett par år så kanske du snart innser att kitens kraft kommer framför dig när du har kiten i 45 grader ute på vattnet.

Det låter lite som du e en nybörjare som går mycket med kiten då kanske den kommer upp i armhålorna på dig (om jag ska prata emot mig själv lite).

Lär dig köra med midje sele och kom inte på tanken att köpa en sittsele.:frown:

Puss å kram..
    Ja det var ju ett vettigt svar! 🙂
    Jag hadde problem innan med ett klent midjesele efter lite kite tricks eller överriggad så hadde den krypt upp hur mycket jag än spännde selet.
    Jag köpte mystic darkrider kombinations sele dvs midje sele med remmar mellan benen som håller selen på plats + att den håller kroken rakt ut med en rem vilket oxå kan få selen till att vandra. Det finns fler märken med liknande lösning.
    Så hitta ett kombinations sele!!

• bohm

Medlem
    1 maj, 2006 vid 21:45

Knepet med midjesele är att kunna rätta till den om den har åkt upp i armhålorna. Man lägger ner draken nära vattnet samtidigt som man kör, och sen trycker man ner selen på plats igen.

• larssa

Medlem
    1 maj, 2006 vid 21:56

Detta kanske kan vara nåt: http://www.ontopsports.com/catalog/product_info.php?cPath=21_22&products_id=429&osCsid=736bfb5665ed6745c4b443f93746f7bb

Själv har jag en Mystic Dark Rider Waist som jag haft i några år och är supernöjd med.

• pjoter

Medlem
    1 maj, 2006 vid 22:07

som bohm säger så är det bara att dra ner den igen om den krupit upp. tyckte inte detta var nåt som störde alls då jag körde vanlig midjesele. bara i början när man hade kiten högt upp eller man gjort en massa höga hopp på rad.

Men testa gärna en waist seat annars, alla fördelar från båda. sitter på plats som en sitt men draget kommer skönare och den sprider ut det över en stor yta. och på köpet får du en helsexig blöja!

• matthias

Medlem
    1 maj, 2006 vid 22:08

du snygging, kör man som man har sketet på sig så åker selen upp… de finns midjeselar som e gjorda speciellt för tjejer, prolimit har en ny som såg jävligt sjysst ut har jag för mig! prata med AnnaS, hon vet garanterat lite mer! på tal om sittsele, de e väl bara tyskar, foilare och pesionärer som kör med sånna? ser ju ut som blöjor…

• zoolander

Medlem
    1 maj, 2006 vid 22:16
    Matthias wrote:
    du snygging, kör man som man har sketet på sig så åker selen upp… de finns midjeselar som e gjorda speciellt för tjejer, prolimit har en ny som såg jävligt sjysst ut har jag för mig! prata med AnnaS, hon vet garanterat lite mer! på tal om sittsele, de e väl bara tyskar, foilare och pesionärer som kör med sånna? ser ju ut som blöjor…
    och pjoter föståss, som e en lost hippie mitt i 2000talet
  • fifi

Medlem
    1 maj, 2006 vid 23:19

Jag har hela tiden haft en darkrider sele som är verkligen superbekväm och sitter där den ska…så länge man har våtdräkt, annars tycker jag den e hemsk för den glider upp och ger skav på höfterna för att den är så hård i kanterna.
    Provade DaKines tjejselar som är lite smalare på sidorna än alla killselar och gillade den supermycket, men jag har också testat Pro Limits tjejsele och den är väldigt bekväm den med…jag kan rekomendera dem båda. Just nu har jag en EH sele (som inte är en speciell för tjejer) som också den är lite smalare i sidorna så man kan röra sig, väldigt skön, men förbaskat ful!

• arent

Medlem
    2 maj, 2006 vid 05:46

Jeg har själv just köpt en rea-sele på ontopsports, dom hadde också en lady-harness på rea, då går det väl at prova:
    http://www.ontopsports.com/catalog/product_info.php?products_id=169&osCsid=a6fd85849ebfc0c44cedd8b03ddb9306

Mvh Arent

• annas

Medlem
    2 maj, 2006 vid 05:59
    annapanna wrote:
    Hej,

Någon tjej som har erfarenhet av en sele som kan rekommenderas? Modell och var den kan inhandlas?

Har kajtat ett par år och kört med sittsele som nu är utsilten. Har provat midjesele med resultat att de alltid glider upp i armhålorna och man kan inte längre andas. (Antagligen för att de jag provat alltid varit för stora/breda.) Vill gärna få tips på en bra sele av dam-modell. Herr-modeller brukar inte sitta så bra även om man går ner i storlekar.

Tack på förhand, Anna.

Hej Anna!
    Jag har en begagnad Takoon-tjejsele som jag trivdes jättebra med. Annars så har North och Pro-limit bra selar för tjejer som jag testat. Hör gärna av dig så kan jag kanske hjälpa dig.
    anna@kiteteam.se

• pjoter

Medlem
    2 maj, 2006 vid 06:58
    zoolander wrote:
    och pjoter föståss, som e en lost hippie mitt i 2000talet

hahaha… å då har du ändå inte sett senaste målningen av bilen.

• cortex

Medlem
    2 maj, 2006 vid 18:09

Mystic Warrior 2006 finns i en speciell dam-modell. Kolla på http://www.onoopsports.com (som redan någon annan föreslog).

/Kaj(Tech)

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sele dam-modell?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.