Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Set the record straight!

• Set the record straight!

Publicerad av durban på 8 december, 2004 vid 20:52

Angående tidigare inlägg om Wipika WIP’en…Om man utgår ifrån att man kan kitesurfa så är WIP’en en fantastisk kite. Jag har använt WIP’en i 3 olika storlekar under hela 2004 och provkört tom de andra märken som de flesta Svenssons köper. Slutsatsen är att WIP’en är en hög-performance kite som inte är för mesar! Jag har sett utomlands (USA, Frankrike, Sydafrika, etc) där Wipika satsar mest, att de radikalaste och våghalsigaste åkare använder Wipika (WIP’en dessutom). Lyssna inte på rykten! WIP’en är en bra kite som prestera bättre än de flesta modeller. Det är en modell som man kan utvecklas med eftersom jag anser att den utmanar en hela tiden.

anonym-anvandare svarade 20 år, 5 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • patrikol

Medlem
    8 december, 2004 vid 21:01

Tyvärr så har wipika fått ett dåligt ryckte i Sverige eftersom vissa äldre modeller var det en hel del fel på samt att den dåvarande importören inte var rädd om sina kunder om jag fattat saken rätt.

• dirk_diggler

Medlem
    8 december, 2004 vid 21:05

våghalsig och dum e inte samma sak. jag vill se någon som gör t ex en downloop s-bend eller kiteloop handlepass med wipen, vilka kör med den? den e ju så långt ifrån wake som man kan komma.

• nilsson

Medlem
    8 december, 2004 vid 21:19

Jag är ingen våghals eller speciellt radikal eller wannabe ”edgeare” men jag är den ende som gjort en recension på wipen här, vad i min slutsats är fel?
    Som jag skrev i min recension så är jag supernöjd med den och tror att alla som vill hoppa högt och åka fort skulle gilla den! (bifogar min recension, sist här) Men det är ingen ”macho” drake.

Jag har i stort sett bara kört på wipen, men min slutsats är följande:
    – Grym hoppdrake
    – Tar höjd av sig själv när man åker
    – Grymt bottendrag
    – Har aldrig använt 5:te linan, har aldrig haft problem att vattenstarta den
    – Draken straffar dig direkt vid misstag, pga ovannämda egenskaper
    – Obehaglig att starta pga bottendraget och hoppegenskaperna

Sammanfattningsvis så kommer jag att behålla mina wip även 05, då jag är igång tidigt och den är lätt att hoppa med! dock kommer jag nog att sätta på 5:te linan för att våga starta draken själv, vilket jag inte skulle vilja utan den!Mvh Bengt N

• samhansson

Medlem
    9 december, 2004 vid 07:26

Flash Austin – han e rätt bra, eller va!

• kalabra

Medlem
    9 december, 2004 vid 07:40

Menar du team åkare så kan du kolla in dem här:
    http://www.wipikakiteboarding.com

• dirk_diggler

Medlem
    9 december, 2004 vid 15:47

kör han wipen?

• nilsson

Medlem
    9 december, 2004 vid 16:20

körde 04 säsongen på wipen.Var Flash Austins signatur drake!

• dirk_diggler

Medlem
    9 december, 2004 vid 16:24

afän, känns inte som att de e den ultimata kiten att tävla med i dessa tider.

• skanepaul

Medlem
    9 december, 2004 vid 18:21

Han kör windwing nu va??

• nilsson

Medlem
    9 december, 2004 vid 18:35

Ja! Det är samme halvdansk som designade wipen som ligger bakom windwing, testas precis som slingshot i ”the gore”

• anonym-anvandare

Medlem
    10 december, 2004 vid 22:45

Hej, vet du något om Matrix2 2005?

Svar till:

Angående tidigare inlägg om Wipika WIP’en…Om man utgår ifrån att man kan kitesurfa så är WIP’en en fantastisk kite. Jag har använt WIP’en i 3 olika storlekar under hela 2004 och provkört tom de andra märken som de flesta Svenssons köper. Slutsatsen är att WIP’en är en hög-performance kite som inte är för mesar! Jag har sett utomlands (USA, Frankrike, Sydafrika, etc) där Wipika satsar mest, att de radikalaste och våghalsigaste åkare använder Wipika (WIP’en dessutom). Lyssna inte på rykten! WIP’en är en bra kite som prestera bättre än de flesta modeller. Det är en modell som man kan utvecklas med eftersom jag anser att den utmanar en hela tiden.

[/ QUOTE ]

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Set the record straight!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.