Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Sharks in North Sea
-
Sharks in North Sea
Publicerad av anonym-anvandare på 9 mars, 2005 vid 13:15nordgren svarade 20 år, 8 månader sedan 10 Medlemmar · 23 Svar -
23 Svar
-
Det finns dessutom hyggligt ofta väldens näst största fisk i svenska vatten, en haj som är över 10 m lång. Brugden.
-
Nä fy fan. Ingen liten guppy där inte.
Jag skulle skita ner mig om jag såg en sån hoppa nära en….Grym bild förövrigt

-
Tror inte du vill bli biten i skrevet av en sådanhär heller, finns en anledning till att de kallas stenbit på norsk.
-
De kallas även stenbit på svenska, fastän den även går under namnet Sjurygg.
-
Blajk.
Nu börjar vi snacka fula fiskar. Hö hö hö.
Man får helt enkelt börja köra me susp.Stenbit alltså. Trevliga gaddar.
-
Apropå fula fiskar har vi ju även Hornsimpan som är en riktig sötnos.
Finns runt sveriges kust och även de stora sjöarna. -
Kanske ser den bättre från sidan. Hehe jag vet, nu kommer vi rätt mycket offtopic men… jaja.

-
Här har vi en rackare man inte skulle vilja få som fotprydnad!
Denna låg på 44 kg och var fångad i Smögen.(Bilden stulen från internet)
-
Jävlar i havet den vill jag inte krama! E det en vanlig marulk modell stor?
-
Japp, dom har en benägenhet att växa om de inte blir fångade.

-
Underbart god fisk är det i alla fall. Är det hornsimpan som är sveriges giftigaste fisk? Eller vad heter den fisken med gifttaggarna i ryggfenan? Också väldans god fisk. Om man slipper taggarna i foten vill säga. F Fjärsing järsing, så heter den visst. Mums!
Haj däremot smakar inte så gott. Urinsmak/beskt, men gott när man drog ner en Svartedaudir(eller hur det nu stavas) samtidigt.
-
MEN LÄGG AV!!! Den ser ju ut som en blandning av en snorkråka och en snigel!! Helt klart motbjudande att sätta ner sin, intet ont anandes surf fossing på en sån där slemhög. (hornsimpan alltså)
Fy för sören.
Den där taggläppen var juh söt.
marulks- varianten. Men god kan jag hålla me om att den är.Vinta : Menar du möjligen något så enkelt som Abborren?
Logga in för att svara.