Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Simmer Fusion

• Simmer Fusion

Publicerad av martin på 26 juli, 2000 vid 18:53

Nån som har testat Simmer Fusion -99? Den storlek som är aktuell är 8.8, men erfarenheter av andra storlekar är ju också intressanta. Är det bättre att satsa på ett 2000, typ Zero Seven?

Knatte svarade 24 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    27 juli, 2000 vid 14:15

Fusion har ju väldigt lång bom, jag köpte ett Zero 8.2 -99 och är väldigt nöjd. Tror mer på Zero five el seven!!

• martin

Medlem
    27 juli, 2000 vid 16:18

Lång bom?

2.30 till ett 8.8 är väl inte mer än andra segel? RX1, t ex har 2.33 till 8.7 och Supersonic 9.0 -99 kräver 2.37.

• christer-o

Medlem
    27 juli, 2000 vid 16:56

Den bomlängd som uppges i segeldata stämmer inte med verkligheten, det behövs en betydligt längre bom (tror kring 236 eller lite mer). Jag köpte ett Fusion 8.8 förra året och fick det aldrig att se bra ut riggningsmässigt i början, sedan fick jag byta bombeslag i Varberg till ett något längre. Seglet är OK men för mig som väger 74 kg var det väldigt lite skillnad i planing jmfrt med ett NP Supersonic på 8.0 så jag bytte med en kille som hade en dylik men som väger 15-20 kg mer än mig. Det går att hålla 8.0 större än 8.8, vad jag vet var Fusion 8.8 lite svårriggat och finns väl inte kvar??

• Knatte

Gäst
    27 juli, 2000 vid 17:23

Jag har ett Fusion 7.4 kvm, som jag är nöjd med. Inte världens mest lättriggare, då det är lite meck att få ”shear tippen” på plats osv.
    Men riggat och klart funkar det bra. Jag valde mellan Supersonic och Fusion, men köpte Fusion pga. ca 5-6 cm kortare bomlängden.

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Simmer Fusion

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.