Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sist ut i vattnet får starta sig själv

• Sist ut i vattnet får starta sig själv

Publicerad av snygging på 7 oktober, 2003 vid 08:31

Bara en undran hur ni andra gör!
    Man är typ 3 kitare på en folktom strand utan sand typ åsa eller vad det nu heter och vinden är skitbyig och man får vada ut genom lerbotten. hur startar man enklast alla utan att den sista får sätta livet till då han försöker strandstarta med en sten och att kiten slungas åt helv.. av den byiga vinden när den är på väg upp.
    Önskar svar från någon duktig kite-polis!!!

walle svarade 22 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • cobra

Medlem
    7 oktober, 2003 vid 08:39

varför inte låta kompisen med sin kite uppe dra ut din kite på vattnet så kan du vatten starta… cool.gif

• wipeout

Medlem
    7 oktober, 2003 vid 08:47

Din kompis som har startat styr sin kite så långt ut ur fönstret åt motsatt håll dit du har din drake. Sedan startar han dig. Sen så rör ni er ifrån varandra utan att dra upp drakarna tills ni är på vattnet med gott avstånd till varandra.

• anonym-anvandare

Medlem
    7 oktober, 2003 vid 11:16

Antingen startar din kompis dig när han har sin kite i luften eller så launchar du själv…..jag har kört nästan bara i ”åsa eller vad det heter”=rågelund och det har inte varit några bekymmer att starta själv…..det känns nästan säkrare än att kompisen står med sin kite i luften……va beredd att offra kiten i nödfall….

ps. gött när alla badare har lagt ner för säsongen! ds.

/T

• snygging

Medlem
    7 oktober, 2003 vid 11:36

japp det var lite som jag misstänkte, tackar, tackar, sen har vi ju hemfärden vad rekommenderar ni då? en släpper kiten ,drar in den i säkerhetslinan och sen hjälper de andra? Eller skall jag försöka få tag på en ny flickvänn som gärna launchar kitar i höststormar och regn smile.gif

• wipeout

Medlem
    7 oktober, 2003 vid 12:14

Flickvän är ett bra alternativ. Den värmer även efter en session. Kan även ge viss mättnadskänsla och tillfredsställa diverse andra behov. Dock finns det olika modeller med olika mycket i olika prisklasser. Kraven på underhåll kan variera.

grin.gif

• walle

Medlem
    7 oktober, 2003 vid 12:31

Det där med flickvän måste jag avråda i från…
    det kan, när man tillfredställer visst behov, lätt bli BARN
    och det betyder mindre tid för kite villket inte var det man ville åstadkomma, utan just att ”få upp den”… kiten alltså grin.gif
    /jag fick själv två grabbar när jag ”fick upp den”(inte kiten…) grin.gif

• patrikol

Medlem
    7 oktober, 2003 vid 12:44

Måste instämma flickvän kan bli dyrt tro mig, blivande fyrbarns pappa! smirk.gif å andra sidan har du ju någon som kan hålla i ……… när du behöver det. smile.gif

• backe

Medlem
    7 oktober, 2003 vid 15:02

Dessutom har flickvänner benägenheten att vilja dumpa en för att man surfar för mycket…
    frown.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    7 oktober, 2003 vid 15:18

Skaffa en flickvän som kitar!
    Är du över 26 så ring mig… hihihi (ta inte detta (hihihi) som ett fnitter för då fan, kitebrudar fnittrar ej! Grrr)

• anonym-anvandare

Medlem
    7 oktober, 2003 vid 15:19

Ja, just det fan, då kommer ju problemet med launching tillbaka igen… bäst att hon/han inte kitar utan är korkad och följer dig som en svans.
    grrrr.
    K

• backe

Medlem
    7 oktober, 2003 vid 15:20

Hmm… men du kan ju skicka hit din EH så kan vi snacka om det grin.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    7 oktober, 2003 vid 15:30

Min EH ligger i källaren i Lund… stackaren. Vill du köpa henne eller för jag pimpar inte bara ut henne hur som helst..
    K

• walle

Medlem
    7 oktober, 2003 vid 16:26

Svar till:

Skaffa en flickvän som kitar!
    Är du över 26 så ring mig… hihihi (ta inte detta (hihihi) som ett fnitter för då fan, kitebrudar fnittrar ej! Grrr)

[/ QUOTE ] flickor/flickvänner som kitar växer inte på träd…
    en bra gissning är att detta är rätt sida för en sådan kontaktannons grin.gif

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications