Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing sitter å trycker på lite tippenfilm..

• nic

Medlem
    20 april, 2005 vid 10:09

Har inte själv använt pinnacle men mpg borde du kunna ställa lite settings på å även wmv. Borde ju tom finnas lite förval för annars kan det vara jobbit att hitta rätt. (i Premier tex finns förval)

En snabb sökning på Google ger iaf:

Svar till:

There are many different settings for MPEG and AVI files, please refer to the Studio Manual for details on advanced usage

[/ QUOTE ]

…och eftersom du antagligen slängde manualen med lådan du fick när du köpte programmet wink.gif så här e en länk till manualen i pdf:
    http://infotech.stlawu.edu/how_to_tools/manuals/Pinnacle.pdf

Å jag är väl inte den enda som laddat hem 3-timmars filmer med mindre mb/minut i kvalitet som är helt ok, eller?

nic

• matthias

Medlem
    20 april, 2005 vid 11:17

tack så mö, provar de på nästa film. lätt hänt att man slänger manualen när man köpt något och vill packa upp i all iver..till nästa film lovas lite mer closeups direkt i vattnet+vidvinkel så att man ser kiten också även när man e nära istället för bara vanlig stativfilmning som nu..

• stellan

Medlem
    20 april, 2005 vid 11:25

Hallå Mathias – vi använder Stuidio 9 på jobb för enklare editering och det är i särklast det bästa DV redigeringsprogramet om man ska göra enklare editering. CA 1000 % snabbare att arbete med än Premier som jag också använder när det krävs.

Du kan få kanonbra film i WMV formatet om du gör följande exportering:

Under Make Movi fliken välj Stream
    Se till att windows media är ikryssat
    Klicka på Settings
    I rutan Playback Qyality – välj Custom
    Välj, Video For Broadband (2 Mbps total)

Exportera. Då får du ner din film till 20 mb med högre kvalite än du har på MPG filen nu…

Pröva!

• matthias

Medlem
    20 april, 2005 vid 11:28

där satt den nog tror jag. jag gör så..

• nic

Medlem
    20 april, 2005 vid 11:29

Ang. vidvinkel: Kan rekommedera detta för lite go fisheye:
    http://www.cyberphoto.se/info.php?article=425892

Bara 325 kr, kvallan inte för proffs men jag ser ingen stor skillnad.

nic

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing sitter å trycker på lite tippenfilm..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.