-
sittsele eller hängsele?
hejsan! jag är ne total nybörjare som undrar om jag ska ha en sittsele eller en hängsele till min bräda? har en freeride bräda på 145 L.
Hade bra
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › sittsele eller hängsele?
hejsan! jag är ne total nybörjare som undrar om jag ska ha en sittsele eller en hängsele till min bräda? har en freeride bräda på 145 L.
Hade bra
Sittsele eller midjesele menar du?
Smaksak. En sittsele är komfortablare om man ska ligga och bränna långa repor med mycket tryck i seglet. Passar nog bäst till din freeride.
Men har du snart ambitioner på freestyle och våg kan en midjesele vara bättre att redan nu vänja dej vid. Med den är det lättare att kroka ur/i vid trickning eller vågsegling.
Har du lätt för att få ryggproblem är sittselen att föredra.
Hmm. Ingen vidare hjälp att välja kanske…
Du kanske kan prova nån polares selar och se vad du tycker?
Håller med Lars K.
Min erfarenhet är att de senare midjeselarna har ganska stor yta för att ge dig bra stöd och skydd för ryggen. För mig har detta även inneburit att jag blir trött snabbare eftersom det har blivit svårare att andas fritt. Selen håller liksom in en del av bröstkorgen. Funderar på att återgå till sittsele, även om jag tycker det är betydligt smidigare med midjesele när man ska kroka i och ur mycket.
Logga in för att svara.
Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.
Hantera pushnotiser