-
Själland Runt Kite Tour
….eller ”The Exposed Trip/Inte Utan Mitt Lypsyl” var förra veckan när jag å Lidde lastade bilen (Bild nr 1) full med kitegrejerna å styrde västerut till Danmarks Hawaii; Själland!
På norrkusten hittade vi hav, en strand å vind (Bild 2). Lidde blev så glad så han försökte starta kiten utan att rigga linor å bom för att spara 5 min. Missnöjd kom han tillbaks från havsbrytet med kiten i handen å klagade på att det var för svårt att ta höjd.
När han väl kom ut blev han så glad så han hoppade ur bild! (nr3)
Men ännu gladare blev han när servitrisen en stund senare slängde på oss lite mat med motiveringen: ”Jefla svenskare ni är så magra, ta haer å hall din keft!” (Bild 4)
Mätt å gla rullade vi ut från restaurangen för att insupa den danska kulturen (Bild 5)
Smolk i bägaren när Lidde sen råkade ut för en liten olycka, tur där var gräs! (Bild 6)
Efter den kraftansträngningen var det dags att ta igen sig på hotellet (Bild 7)
Ryktet i byn sa att det senaste inom Kajtsurfning siktades på en strand i närheten, efter 4h i bilen hittade vi den! Tror det är en Liftass promodel 2012? (Bild 8)
Vi lyckades även smygfota personen som testflög den senaste av den bästa kiten (Bild 9)
Sen körde vi runt runt för å hitta norra halvklotet göttaste motljus, utanför Kalundborg hittade vi det! (Bild 10)
Så kan det gå på liten kite trip!
Logga in för att svara.