• Sjuk tå..

Publicerad av nundy på 10 maj, 2007 vid 15:08

Hej på er. Är det någon annan som har fått seninflammation i extensorsenan på stortån efter för mycket åkande!? Fattar inte hur det gått till. Eventulla tips för modding av padsen efter liknande besvär mottages med glädje!!

nundy svarade 18 år, 5 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • hugeo

Medlem
    10 maj, 2007 vid 20:10

amen, skärping för fan!

• tetras

Medlem
    10 maj, 2007 vid 20:46

Slappna av så går det bättre:wink:

• nundy

Medlem
    10 maj, 2007 vid 21:26

hehe ja lätt att säga. Det ska blåsa pung imorgon och jag kan knappt gå

• zilversurfarn

Medlem
    11 maj, 2007 vid 06:31

Trist. Är du säker på att det kommer av kitingen?
    Sen inflammation (tendinit) är ju en typisk överbelastningsskada. Kanske spänner du omedvetet tårna/foten för att inte tappa brädan vid hopp? Troligen är det en kombination av annat oxå.
    Kolla stropparna försök minimera trycket över stortåleden. Kör med cykelslangar så är det lättare att hålla kvar brädan.

Helst skall du vila tån en tid men det är ju lite svårt när det blåser…:wink:
    Prova denna tejpning http://www.skadebutiken.se/pdf/Storta_overstrackn_stab.pdf, tanken är att stabilisera leden så att tejpen tar upp belastningen inte senan.

Lycka till!

• nundy

Medlem
    11 maj, 2007 vid 13:34

Thänks! Jag tror kanske det är dags att sätta på ett par cykelslangar ja, tänkte jag inte på. Ride on!

• miketk

Medlem
    11 maj, 2007 vid 13:41

@nundy 382283 wrote:

Hej på er. Är det någon annan som har fått seninflammation i extensorsenan på stortån efter för mycket åkande!? Fattar inte hur det gått till. Eventulla tips för modding av padsen efter liknande besvär mottages med glädje!!

Jag har haft samma sak. Det jag kom på vad det var är när man kör utan skor när det är kallt och att stropparna sitter fel på foten. Det försvann inte på mig förens jag byta stroppar till mjukare. Och se till att inte spänna stropen hårt nu när du har ont, tar ca 2-3 veckor inann det blir bättre.

Voltaren kräm e det som gäller.

Om det nu är samma sak som jag hade men det låter så.

mvh

Mike

• nundy

Medlem
    11 maj, 2007 vid 21:23

Får nog testa det. Idag körde jag taktiken utan skor så jag tappade känseln i tårna. Sen gick det bra.. får se hur det blir imorgon

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications