Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ska kanske börja med kiteboarding, behöver tips.

• Ska kanske börja med kiteboarding, behöver tips.

Publicerad av pasi på 19 oktober, 2003 vid 17:54

Tjenare folks, har funderingar på att börja med kiteboarding. Anledningen till att jag vill börja med kite är att jag bor i luleå och kan åka både vinter och sommar. Skulle vilja ha tips om hur man kör den osv. Är snabb lärd och tror att jag kommer att lära mig den ensam med lite fakta att gå efter. Tar väl längre tid. Så ös in med tips så e ni snälla. Sen vad tycker ni att jag ska skaffa mig för utrustning, har kollat runt lite på såväl nybörjar kites och proffs. Lutar nog åt proffs hållet pga högre fart och längre luftfärder. Men jag kanske gör en tabbe om jag köper det. Nån som vet hur många minus grader en kite tål? Eller kört på vintern uppe i norr. håller den minus grader alls?

backe svarade 22 år sedan 8 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • hengo

Medlem
    19 oktober, 2003 vid 18:32

http://www.dacon.biz håller kurser i just din stad!

• pasi

Medlem
    19 oktober, 2003 vid 20:43

Tack ska du ha, jag börja kolla igår om kiteboarding, har funderat på det ett tag. visste inte att det fanns i luleå =)

• virre_bu

Medlem
    19 oktober, 2003 vid 20:57

Finns även två som håller på kring Piteå..
    och några i byske..
    och några i Skellefteå…
    fast allas glamorboy bor ju i Umeå.. 😉 (den rosa kaninen)

• hengo

Medlem
    19 oktober, 2003 vid 21:07

thahaha, virre hur går det? har du raggat upp nå fler kitechicks på lunar? grin.gif grin.gif smirk.gif smirk.gif laugh.gif tongue.gif

• virre_bu

Medlem
    19 oktober, 2003 vid 21:16

Har man inte din utstrålning så är det jäkligt svårt..
    Jag jobbar på det..

Nä.. fler Kitechicks till mej! grin.gif grin.gif grin.gif

• rambo_johnson

Medlem
    19 oktober, 2003 vid 21:55

fan jävla norrlänningar e ni galna ellar, har inte isen lagt sig än?

• virre_bu

Medlem
    19 oktober, 2003 vid 21:58

Nop..
    Isen har inte lagt sej..
    Fast det snöade i Lördags..
    Så den är inte långt borta..
    Bara -3C…

• hengo

Medlem
    19 oktober, 2003 vid 22:00

näfan, de e långt kvar tills isen lägger sej. men de ska snöa imorn då kanske de blir snökitepremiär om de kommer lite ordentligt laugh.gif smile.gif grin.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    20 oktober, 2003 vid 07:29

Svar till:

Tjenare folks, har funderingar på att börja med kiteboarding. Anledningen till att jag vill börja med kite är att jag bor i luleå och kan åka både vinter och sommar. Skulle vilja ha tips om hur man kör den osv. Är snabb lärd och tror att jag kommer att lära mig den ensam med lite fakta att gå efter. Tar väl längre tid. Så ös in med tips så e ni snälla. Sen vad tycker ni att jag ska skaffa mig för utrustning, har kollat runt lite på såväl nybörjar kites och proffs. Lutar nog åt proffs hållet pga högre fart och längre luftfärder. Men jag kanske gör en tabbe om jag köper det. Nån som vet hur många minus grader en kite tål? Eller kört på vintern uppe i norr. håller den minus grader alls?

[/ QUOTE ] Du kan ringa mig om du är intresserad av Naish kites.Bor i Umeå och är till Luleå lite då och då.
    Mvh Peter 070-3993027 090-45533 smile.gif

• kitesweden

Medlem
    20 oktober, 2003 vid 13:08

Hej !
    Hör av dig, vi håller precis på att planera för vinterns kurser.
    /Mvh Lars
    http://www.dacon.biz
    0920-228250

• rambo_johnson

Medlem
    20 oktober, 2003 vid 16:45

fan säg till så kommer jag upp en sväng o testar

• kotivoito

Medlem
    20 oktober, 2003 vid 21:36

Jo, man kör den i åttor. Om du är snabb lär du dej fort. och jag tror att du kan att lära den ensam. Men du slår dig. Illa ibland. Tar väl längre tid med proffset grejer. Men flyger långt.
    Mypa

• anonym-anvandare

Medlem
    20 oktober, 2003 vid 21:37

var ligger tierp?

• backe

Medlem
    21 oktober, 2003 vid 08:21

I ingenmansland norr om Sthlm å Uppsala…

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications