Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › ska man ge sig på en silva? e de nått skit att ha?
-
ska man ge sig på en silva? e de nått skit att ha?
Publicerad av zaihttam på 8 mars, 2004 vid 22:57behövs de? kunde va rätt kul å ha en dock..
stellan svarade 21 år, 8 månader sedan 11 Medlemmar · 28 Svar -
28 Svar
-
Ja jag har en sådan den gula kostar 500 typ på Claes Ohlsson, Kan visa upp till 3% fel så de är ju nästan ingenting måste hållas rätt mot vinden bara. Jag använder den ofta men inte alltid många tycker det är onödigt men jag ser det som en ren säkerhet har en 7 kvm och då vill jag veta om det blåser 15 eller 20 m/s men i lite vind så är det ju bra kan vara svårt att veta om det blåser 5 eller 6 m/s och för min del så är de inte lönt överhuvudtaget i 5 medans 6 går bra har bara en 17 kvm som störst.
-
till vilken nytta? e de verkligen så viktigt att veta exakt hur mycket de blåser?
-
Är ju absolut inget som man måste ha bara en bra hjälp. För gamla sjöbjörnar som har vatten i knäna och vinden i håret så behövs det knappast men en landkrabba som jag själv har go nytta av den.
-
afan ja går man ihop ett gäng så känns det som mer vettiga pengar…annars funkar ju flaggmetoden fint också.
-
Svar till:
behövs de? kunde va rätt kul å ha en dock..
[/ QUOTE ]
Den bästa och mest prisvärda mätaren på marknaden, du slipper tänka på att rikta den rätt mot vinden som man måste med t.ex silva… VindMätare
-
Håller med Patrikol att den är bra för att veta om man ens ska packa upp grejorna och vilken storlek man ska använda,
+ att den är bra för att se hur byigt det är.
Har en gul Silva och den har Top vind och Snitt vind och skillnaden visar hur byigt det är.Patric
-
Ja den verkar skit bra. Hade nog tagit den istället om jag vetat om den när jag skulle handla.
-
Det är kul med prylar – köp en! Köp även en kompass så du kan se vindriktningarna. Bra att ha för att lära sig vilka vindar som fungerar på olika spots
-
Om man väntar en månad eller två så får du säkert GPS kompas och kaffekokare i mobilen! Den som har flest prylar när den dör vinner! Eller?
-
Funderar faktiskt på en själv med, mycket eftersom att jag har en optismistisk tendens att sitta och vänta på vind och alltid tycka att det ökar efter en timme eller så.
Vilket brukar resultera i en del onödigt pumpande och svärande när man inser att det fortfarande bara blåser typ 3 m/s… -
Svar till:
behövs de? kunde va rätt kul å ha en dock..
[/ QUOTE ]
möööög, det blåser inte mer för att du har en sån…hehe
-
Fan! ja då skall jag sälja min det var ju för jag köpte min. Lurad igen!
-
den där som nån visade verkade ju skaplig! själv har man ju bastu i sin mobil…inte dåligt de?
-
Du kan få köpa min, som nybörjare använde jag den ofta, men nu när jag har kite surfat i fyra år använder jag den aldrig.
Man känner liksom på sig vilken kite man ska använda i olika
vind förhållanden.Gul Silva 300
intresserad ?
Logga in för att svara.