Senaste nytt Forums Skadad mast :-(.

• Skadad mast :-(.

Publicerad av anonym-anvandare på 15 augusti, 2003 vid 14:31

Jag klantat mig ordentligt tappade masten på berget. Skadan blev inte så stor men den ”fransade” upp sig lite i botten på masten. Skadan går ca 3mm upp och 1.5 cm brett och på insidan kan man se två 5mm långa vita streck som blev av smällen.
    Kan tyvärr inte beskriva bättre.
    Min fråga är om masten är skrot, och hur kännsligt det är att den är lite skadad nere vid mastfoten. Kan man ´”fixa det på något sätt”? Den är 2 veckor gammal så jag vill helst inte köpa ny igen.

/Micke

surfen svarade 22 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • surfen

Medlem
    15 augusti, 2003 vid 14:49

Sorgligt, men det där går nog att laga. Kolla bara så du inte har fått sprickor i masten har du det så kan man lägga ett varv med glasfiberväv och epoxy det kan du lägga på ändå för då kommer det att hålla i evigheter. Annars är det bara att lägga på lite epoxy för att täcka skadan och dom vita fälten för att sen slipa till det med lite sandpapper laugh.gif

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications