-
Skall jag bli med Foil eller tub?
Hej!
Jag har i dagsläget en EH Ovando 10, och en Naish Haze 133 bräda och väger 73 kg.
Vill utöka mitt vindregister för att kunna åka alla dessa dagar de det har varit för lite vind för min nuvarande utrustning. Är nybörjare sedan förra sommaren och har ännu inte full koll.Har tittat på, och är grymt sugen på Flysurfer Speed 3 15/19. Dock är de sjukt dyra och någon begagnat marknad verkar ju inte finnas…
Har därför som alternativ exempelvis en Slingshot 2011 Rally 14 för 12 000 kr.
Har ältat detta fram och tillbaks, kring hur stor skillnaden skulle vara i vindregistret och om FS är värda de extra pengarna i förhållande till hur många fler surfdagar jag får. Har pga arbetet inte så många dagar att surfa på och är därför tämligen surt att inte kunna surfa pga för lite vind…
Hur tänker ni?
Vad får jag med en FS som jag inte får med en SS (eller motsvarande om ni har tips)? Räcker det kanske med SS kiten och istället köpa en större bräda, typ Flydoor?När tror ni att jag kan surfa med de olika alternativen (hösta och lägsta vind)?
OM det skulle bli en FS, hur skulle ni tänka kring en 15/19?Foil förefaller lättare att starta och landa, speciellt de dagar då man är själv, tycker ni att detta stämmer?
Å andra sidan kanske foil är lite meckigare att torka, reda ut trassel etc då den inte har en ”ben konstruktion” av bladders som håller formen?Hjälp mig med tankar, funderingar och förslag!
Jag kitar mest i Skåne, trots att jag bor i Uppsala…
Logga in för att svara.