Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing skåne nästa helg

• skåne nästa helg

Publicerad av malmsten på 29 mars, 2002 vid 17:29

Nu är det dax för mig att komma ut ur vinteridet och sticka ut på vattnet, fan man är ju veckor efter vissa ;-D. Som många andra har man till råga på allt dragits med en seg förkylning men nu börjar det äntligen bli bättre.

Ska förmodligen till skåne nästa helg så kanske premieren bli där i år… Ingo och jag har snackat om att i samband med detta ta en tur och kolla in kite stränderna där nere. Om det är bra vindutsikter och det finns chans att komma ut på vattnet kanske vi förlänger turen så vi är i skåne fredag till tisdag… förhoppningsvis kan vi få några timmar på vattnet och snacka lite med lokala kiters.

Så – är det nån som planerar att kitea där nere nästa helg om det blåser? Habo? Falsterbo? Andra ställen i södra sverige?
    Lägg gärna in ert namn och mobil nummer om ni tror ni kommer köra nästa helg så vi kan ringa och kolla läget innan vi bestämmer vilket strand vi ska prova.

/Jonas, +46707309199

anonym-anvandare svarade 23 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    29 mars, 2002 vid 18:46

Snacka med ingo om det också. Ni är välkommna…

/Hugo

• calle_b

Medlem
    30 mars, 2002 vid 17:55

Holloj!!!!
    Denne Ingo? Tysk? Långt hår?

I så fall hälsningar från gotlands surfarn!!!!!!!
    Tror att Ingo har gått o blivit säker på Kite surfing…..

Om de nu ens e samme snubbe vi skriver om… Hade gott

• anonym-anvandare

Medlem
    31 mars, 2002 vid 21:04

Ingo tysk ja, långt hår ja, Sjysst kille

det ser ut att kunna bli vind i helgen! bra vind ons,tors,fre i alla fall…

• pipe69

Medlem
    3 april, 2002 vid 22:02

Synd att man måste jobba även på fredag – vi hörs angående resan ner till er. Beror mycket på vindprognoserna :-)…

Trevliga hälsningar

Ingo – http://www.kitesurfskolan.com

• bosseg

Medlem
    4 april, 2002 vid 08:13

Kollade just pà Theyr, apa, bra vind pà fredagen, pà lördag iskall nordanvind pà ett par sekundmeter. Gàr man upp riktigt tidigt sàg det ut som om det skulle blàsa lite i falsterbo, annars var det öland som gällde… man fàr hoppas söndagen blir bättre.

/Bosse

• anonym-anvandare

Medlem
    4 april, 2002 vid 22:07

Jag kommer ner! Ingo blir kvar här uppe, han var lite upptagen och vindprognosen var kanske inte övertygande nog.

Bosse, jag tror jag snackade med en kompis till dig från ”idiotoresor” tidigare ikväll, han var med på mötet/puben ikväll ang stockholmskiteklubb… han nämnde att du också skulle gästa skåne i helgen vi kanske syns…

Jag dyker upp på lördag vid lunch dvs kitear om det går på lördag em och söndag. Tänkte kolla in både habo och falsterbo.

… ber frenetiskt till vädergudarna …
    /Jonas

• anonym-anvandare

Medlem
    5 april, 2002 vid 06:07

Tro det eller ej, Hugo måste jobba i helgen :´( fast det ser ju lite torrt ut på vind fronten endå…

fast idag är det vind oj oj…

• pipe69

Medlem
    5 april, 2002 vid 07:02

Hej Skånegänget!

Som Jonas redan skrev kommer jag inte att ansluta mig den här helgen. Ska ju bara blåsa idag och lite imorgon sen är det slut. Får ni vind ändå gör ett hopp för mig med.

Vi hörs

Ingo

• bosseg

Medlem
    5 april, 2002 vid 07:18

Haloj Jonas,
    om vi inte är ute pà vattnet kan jag nàs pà +41797583363. Som vinden ser ut nu sà fàr det nog bli falsterbo. Kanske Hugo har nàgot tipps pà den perfekta stranden för nord nord ost. Gärna ett varmt ställe med plattvatten, grym vind och nàgra bikini brudar…

Vi satsar nog hàrt pà en tidig start pà lördagen eftersom vinden ser ut att mojna ju längre in pà helgen man kommer.

/Bosse

• anonym-anvandare

Medlem
    5 april, 2002 vid 07:49

Nord nord ost, Kör ”tippen” det är riktigt gött då…

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing skåne nästa helg

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.