Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Skånesurf i helgen var?
-
Skånesurf i helgen var?
Publicerad av loco på 29 april, 2004 vid 10:43Hej
jag ska köra ner och surfa i skåna för första gången i helgen. Vilka ställen kan funka?chsurfer svarade 21 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Såg på rapporten att det verkar va lite klent med vind i helgen…
-
E de spått fint väder o svaga/måttliga ostvindar så får vi bris 10-15 m/s i Klagshamn. Klagshamn ligger 10 min söder om Malmö, 5 min söder om bron.
Klagshamn e freestyle o plattvatten
/Christian -
Då kanske de e klagshamn som gäller i helgen o inte haga om man ska dra neråt o surfa?
-
sjöbris på ost vind på västsidan?? vilken tid brukar brisen komma?
-
Vi kommer neråt på lördag fm… hoppas Klagshamn kan visa sig från sin bästa sida då så man får prova på hur ni har det i södern.
-Basse
-
jag tycker det verkar lite tveksamt med vind i klagis i helgen, 5.7 igår, riktigt schysst drag i 5.0 idag, ser ut att bli bra imorgon med men i helgen, nja kan funka nårra timmar på lörd men inte mer än så som det ser ut nu…tänkte bara att de ju e lite onödigt att dra ända dit om det inte blir nåt tryck i vinden.
kolla denna: http://www.frv.dk/ifm/oceanografi/oceandata/graphs/1040_dk.htm för vindstyrka…
/fralle -
Ska ändå köra ner mina surfgrejer till lund och tänkte passa på å testa nåt ställe när man ändå lånar bil.
-
Det ser ju inte bättre ut här så vi tänkte chansa och testa hur bygget blev i van’en….
-
Tror Klagshamn kommer att va asgott imorgon.
Idag har det varit fullt drag med 4,7!!
Grundvind på 8-11 imorgon så det lär bli en kraftig bris med tanke på att det ska bli varmt….Välkommen till södern!
/M
Logga in för att svara.