Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skillnad mellan 2007 och 2010 års JP X-cite ride

• Skillnad mellan 2007 och 2010 års JP X-cite ride

Publicerad av spray på 16 april, 2010 vid 22:37

Är det någon här som vet skillnaden mellan JP:s X-cite årsmodell 07 kontra 10:an? (10an och 09an är tydligen identiska i formen enligt surfers paradise katalog)

Märker man någon skillnad?
    Vad är största skillnaden mellan ES / PRO / FWS varianterna..?

rmz svarade 15 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • rasmus_w

Medlem
    16 april, 2010 vid 23:43

Vilken storlek tänker du på? Ungefär den storleken du just sålde eller nån annan?

• spray

Medlem
    17 april, 2010 vid 00:01

”Shapen” är väl lika, det är ju samma modell.

110litaren täntke jag närmast på

• broderisak

Medlem
    17 april, 2010 vid 05:59

Jag köpte en ny 07 -08 120l. Svin skön bräda samt mycket snabb. Har använt den med segel mellan 5-7,7 utan problem. Du behöver endast ta en mindre fena om du går ner i storleken på segel. Om jag har förstått det så har shapen vart det samma sista åren på dom flesta storlekarna.

• rasmus_w

Medlem
    17 april, 2010 vid 10:10

Samma shape på en 110-litare och en 145-litare funkar inte. På 110-litaren behövs lite kontroll eftersom den troligen seglas i mer vind och stökigare sjö, på en 145-litare är det bara fart och planing som spelar roll. Det shapern kan försöka åstadkomma är samma egenskaper.

• nachoman

Medlem
    17 april, 2010 vid 12:15

Det ÄR skillnad mellan ES/FWS/PRO. Har kört på både FWS och PRO, samma årsmodell och samma storlek 109l -07. FWSen är riktigt bra, dock planar den senare än PRO-modellen som för övrigt planar löjligt tidigt. Dessvärre blir PRO-modellen också extremt ömtålig. Känslan av brädan är som ett äggskal.
    Kan inte uttala mig om ES.
    Tycker dock att PRO-modellen är roligare än FWS.

• spray

Medlem
    17 april, 2010 vid 18:54

Är det någon skillnad i shapen på en -07 och en -09 ?

• rmz

Medlem
    17 april, 2010 vid 21:30
    Spray;607080 wrote:
    Är det någon skillnad i shapen på en -07 och en -09 ?

Det enda förändring jag hört förutom någon cm hit och dit på längd/bredd är att fenan är flyttad nån cm bakåt på 110an.
    Man gör ju inte stora förändringar på ett redan bra konsept:wink:
    /per

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skillnad mellan 2007 och 2010 års JP X-cite ride

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.