Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Skillnad mellan 2007 och 2010 års JP X-cite ride
- 
		Skillnad mellan 2007 och 2010 års JP X-cite ridePublicerad av spray på 16 april, 2010 vid 22:37Är det någon här som vet skillnaden mellan JP:s X-cite årsmodell 07 kontra 10:an? (10an och 09an är tydligen identiska i formen enligt surfers paradise katalog) Märker man någon skillnad? 
 Vad är största skillnaden mellan ES / PRO / FWS varianterna..?rmz svarade 15 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
- 
			7 Svar
- 
Vilken storlek tänker du på? Ungefär den storleken du just sålde eller nån annan? 
- 
”Shapen” är väl lika, det är ju samma modell. 110litaren täntke jag närmast på 
- 
Jag köpte en ny 07 -08 120l. Svin skön bräda samt mycket snabb. Har använt den med segel mellan 5-7,7 utan problem. Du behöver endast ta en mindre fena om du går ner i storleken på segel. Om jag har förstått det så har shapen vart det samma sista åren på dom flesta storlekarna. 
- 
Samma shape på en 110-litare och en 145-litare funkar inte. På 110-litaren behövs lite kontroll eftersom den troligen seglas i mer vind och stökigare sjö, på en 145-litare är det bara fart och planing som spelar roll. Det shapern kan försöka åstadkomma är samma egenskaper. 
- 
Det ÄR skillnad mellan ES/FWS/PRO. Har kört på både FWS och PRO, samma årsmodell och samma storlek 109l -07. FWSen är riktigt bra, dock planar den senare än PRO-modellen som för övrigt planar löjligt tidigt. Dessvärre blir PRO-modellen också extremt ömtålig. Känslan av brädan är som ett äggskal. 
 Kan inte uttala mig om ES.
 Tycker dock att PRO-modellen är roligare än FWS.
- 
Spray;607080 wrote:Är det någon skillnad i shapen på en -07 och en -09 ?Det enda förändring jag hört förutom någon cm hit och dit på längd/bredd är att fenan är flyttad nån cm bakåt på 110an. 
 Man gör ju inte stora förändringar på ett redan bra konsept:wink:
 /per
Logga in för att svara.