Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Skillnad på Transporter & Caravelle?

• semivaken

Medlem
    7 oktober, 2003 vid 01:03

En liten stöld från typ2-klubben…

Svar: Skillnader?
    Caravelle är ett glasat skåp avsett för persontransport, alltså oftast två rader med stolar bak. Vanligen personbilsregistrerade och med en mer påkostad inredning. De modeller jag känner till i Sverige är C, GL, Coach och Carat.
    Transporter är ”arbetsbilarna”, dvs skåp (oglasad) och kombi (glasad) utan säten bak och pick-uperna. Inredning och utrustning är enkel men pick-uperna fanns med paketen Magnum och TriStar (4-d DH).
    Detta gällde under slutet av 80-talet. Komplettera och rätta mig om jag har fel!

Skrivet av Kalle, 4/4/2003 10:49:49 AM

mvh Jeppe

• anonym-anvandare

Medlem
    7 oktober, 2003 vid 07:57

Tror också att transportern är lite längre.. Brädorna går precis in i transportern men caravellen är ett par cm för kort(irriterande). Har precis köpt en caravelle -91!! cool.gif

• ove226

Medlem
    7 oktober, 2003 vid 10:06

jag tror det finns en lång o en kort modell av både caravelle o transporter!

• ola-h

Medlem
    13 oktober, 2003 vid 07:00

När det gäller 80-talarna (T3) så är det samma kaross på alla. Om det skiljer något i längd skulle det möjligen kunna bero på annan inredning, t.ex. olika säten, lastförskjutningsskydd etc.

På 90-talarna (T4) fiins det en lång och en kort kaross. Det skiljer ca 40cm. Både Caravelle och Transporter kan finnas både i lång och kort. Den korta modellen har innerutrymmen ett snäpp kortare än 80-talaren och endast rätt korta brädor (gränsen går någonstans runt 245-250) går in bakom framsätena. Med 40cm till går förståss det mesta in, så den långa modellen är att rekomendera om du skall ha utrustningen inne i bilen.

• patrikol

Medlem
    16 oktober, 2003 vid 20:53

Multivan rules!!!!

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Skillnad på Transporter & Caravelle?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.