Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Skor eller barfota?
-
Skor eller barfota?
Publicerad av anonym-anvandare på 4 juni, 2001 vid 16:53Ska man vara barfota när man vindsurfar på sommaren
eller ska man ha skor på sej?
Behövs skor när man inte fryser?
Får man bättre kontroll utan skor?silversurfarn svarade 24 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Du får bättre fäste på brädan med skor, men det kan vara lättare utan t ex när man ska i stropparna de första gångerna.
Lycka till! -
Jag har precis slutat med skor och det känns väldigt bra. Man har i och för sig inte lika bra fäste mot brädan men det är lättare att komma i stropparna och när du väl är i stropparna så har man mycket bättre känsla. Jag upplever oxå att man sitter fast hårdare och inte glider ur stropparna lika lätt när man t ex slörar. Detta om man då ställer in stropparna så att dom passar.
-
Barfota är överlägset bäst tycker jag, du har mkt bättre
kontroll över brädan och dess manövrar.
Nackdelen är till hösten när du måste hoppa i skorna igen
det kommer att kännas oehört klumpigt….
men, men smaken är som…..
/Andreas -
Knatte
Gäst5 juni, 2001 vid 04:52Barfota är överlägset bäst.. Den enda nackdelen, är att man får skärsår minst en gång varje säsong, då man trampar på en vass sten /snäckor och dylikt. Men är det stenigt där man surfar så är det väl skor ett måste.
-
Jag har bara kört barfota lite grann, och då har jag halkat runt som bara den..
-
Det är bara om du har en bräda med dåligt halkskydd som detta ska vara ett problem. Är det slitet är det lätt att lägga på nytt. Barfota gäller så fort det är lagom varmt och inte för stenigt…
-
Nån som har lite tips på hur man ska lägga på nytt halskydd? Hur man går till väga och vad man ska använda för matrial. Det finns nåt i sp-katalogen inkl. roller, är det nåt att satsa på?
-
Finns massa gamla inlägg om detta, sök på konfen på ”halkskydd”!
Lycka till
Logga in för att svara.