Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skor eller barfota?

• anonym-anvandare

Medlem
    4 juni, 2001 vid 17:09

Du får bättre fäste på brädan med skor, men det kan vara lättare utan t ex när man ska i stropparna de första gångerna.
    Lycka till!

• anonym-anvandare

Medlem
    4 juni, 2001 vid 17:21

Jag har precis slutat med skor och det känns väldigt bra. Man har i och för sig inte lika bra fäste mot brädan men det är lättare att komma i stropparna och när du väl är i stropparna så har man mycket bättre känsla. Jag upplever oxå att man sitter fast hårdare och inte glider ur stropparna lika lätt när man t ex slörar. Detta om man då ställer in stropparna så att dom passar.

• anonym-anvandare

Medlem
    4 juni, 2001 vid 21:31

Barfota är överlägset bäst tycker jag, du har mkt bättre
    kontroll över brädan och dess manövrar.
    Nackdelen är till hösten när du måste hoppa i skorna igen
    det kommer att kännas oehört klumpigt….
    men, men smaken är som…..
    /Andreas

• Knatte

Gäst
    5 juni, 2001 vid 04:52

Barfota är överlägset bäst.. Den enda nackdelen, är att man får skärsår minst en gång varje säsong, då man trampar på en vass sten /snäckor och dylikt. Men är det stenigt där man surfar så är det väl skor ett måste.

• anonym-anvandare

Medlem
    5 juni, 2001 vid 07:50

Jag har bara kört barfota lite grann, och då har jag halkat runt som bara den..

• anonym-anvandare

Medlem
    7 juni, 2001 vid 09:09

Det är bara om du har en bräda med dåligt halkskydd som detta ska vara ett problem. Är det slitet är det lätt att lägga på nytt. Barfota gäller så fort det är lagom varmt och inte för stenigt…

• anonym-anvandare

Medlem
    7 juni, 2001 vid 10:28

Nån som har lite tips på hur man ska lägga på nytt halskydd? Hur man går till väga och vad man ska använda för matrial. Det finns nåt i sp-katalogen inkl. roller, är det nåt att satsa på?

• silversurfarn

Medlem
    7 juni, 2001 vid 12:49

Finns massa gamla inlägg om detta, sök på konfen på ”halkskydd”!
    Lycka till

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications