Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Skure fot i Rågelund

• Skure fot i Rågelund

Publicerad av neven på 18 augusti, 2007 vid 09:57

Tyvärr slutade en annars väldigt trevlig session i Rågelund på ett lite olyckligt sätt för mig igår. Skulle bara testa polarens nya kite som sista åk. Samtidigt kommer regnmoln över och vinden ökar en del. På vägen ut till vattnet gled jag på dom där ashalkiga algerna som finns på det grunda. Medan jag gled måste jag ha åkt på nåt sten eller snäcka för den skar upp ordentligt djupt mellan lilltån och ”ring”tån.

På akuten i kungsbacka säger läkarn ”ojoj, det här kommer att ta tid att fixa…”, men det verkar som han fick ihop det efter typ 2 timmars fixande och trixande. Sand och skit var det i såret också… Jag besparar er bilderna.

Så nu blir det ingen kite på ett tag. Går på penicillin och skall ta ut stygn om 10 dar.

Tack till Micke (heter du va?) som hade första hjälpenkit för att stoppa blödningen och till Jonatan som var kvar till midnatt tills jag var färdigsydd.

neven svarade 18 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • nn4an_mike

Medlem
    18 augusti, 2007 vid 11:42

Shit! 2 Timmar för att sy ihop tårna. Du skulle låtit mig fixa det på plats, jag har ingen vårdkö och hade fixat det på 10 min.

Första hjälpen kitet har jag haft med mig i väskan i 3 år utan att det har kommit till användning så jag har ofta ifrågasatt om jag verkligen skall släpa med mig det till surfet varje gång.

Trist att du skadade foten, hoppas du e uppe å kör snart igen.

Mvh
    Micke

• gadget

Medlem
    18 augusti, 2007 vid 14:36

Jag har hört att superlim ska hjälpa!
    Och det är allvar!

• kasimir

Medlem
    18 augusti, 2007 vid 15:46

Fan vad kass hoppas du repar dig men alla morbida Steffoianer vill nog se bilderna ändå 😉

• jonaish

Medlem
    18 augusti, 2007 vid 16:08

Det är därför man kör med skor även på sommaren!

• fesen

Medlem
    18 augusti, 2007 vid 16:49

@jonaish 406685 wrote:

Det är därför man kör med skor även på sommaren!

Jupp. Skar mig i båda fötterna i förrgår i Torkelstorp. Kommer aldrig köra utan skor där igen i varjefall. Dock så var det bara pyttesår, men fan vad det skall göra ont. 🙁

• jonaish

Medlem
    18 augusti, 2007 vid 17:56

@Fesen 406697 wrote:

Jupp. Skar mig i båda fötterna i förrgår i Torkelstorp. Kommer aldrig köra utan skor där igen i varjefall. Dock så var det bara pyttesår, men fan vad det skall göra ont. 🙁

de är självförvållat till 101% 😉

Tycker man att det är varmt med skor på sommaren är mitt råd att köra med tjocka sockiplast… hihihii

• fesen

Medlem
    18 augusti, 2007 vid 18:55

@jonaish 406716 wrote:

de är självförvållat till 101% 😉

102%….båda fötterna. 🙂

• patrikol

Medlem
    18 augusti, 2007 vid 20:59

Himmla otur hoppas det går över fort.

Har själv alltid skor där det finns vassa stenar.

Men det har vi tack och lov nästan inga här nere!

• neven

Medlem
    20 augusti, 2007 vid 07:30

Eftersom jag kör med bindningar (Escalades) så blir det svårt att ha neoprenskor på. Då kommer man inte in i bootsen… Kanske finns några tunna strumpor man kan använda?

Däremot kanske man kan lära sig att på samma sätt som med skidor skippa ”sista åket”. Eller iaf passa sig noga när man är på väg ut.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications