Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Slalom Fiskebäck imorgon!

• jester

Medlem
    17 april, 2006 vid 15:11

Den där lilla extralattan längst ner känns lite jobbig.. (hade jag ju på mitt gamla NP Wolrd Cup Wave -89… ;)) Men visst ser seglet grymt schysst ut.

Surfan o MGS fick sig oxå en stund på vattnet. Hoppas på vind till helgen, så även jag får premiären överstökad…

• lundvall

Medlem
    17 april, 2006 vid 19:11

Här ser vi ett av de kallade Fiskebäck’s syndromet: Tabou Manta.

SpeedJanne har lyckats fånga in 3 stycken på ett enda kort (koll aupp till höger), är det nån förutom alla i fiskebäck som faktiskt vet att brädan existerar? Det verkar bara som att den finns i fiskebäck, prylhysterin fortsätter…

• lundvall

Medlem
    17 april, 2006 vid 19:15

Här ser vi till och med 5st Tabou Manta brädor! Asså, galet!

• culing

Medlem
    17 april, 2006 vid 19:44

Ja, har man inga pengar får man väl köra på Tabou, Haha!

• fredrik-ygge

Medlem
    17 april, 2006 vid 19:59

Om man INTE har pengar??? En sådan Manta är kanske det första jag skulle köpa om jag HADE pengar! (Det är min gula kanot som syns ovanför Vapor:n.)

• Knatte

Gäst
    17 april, 2006 vid 20:05

Har ingen på sig en GPS under rådande prylhysteri ?? Går alla pengar åt till segel och Mantor :laugh: :smirk:
    Jag vill se GPS-loggor/tracks nu ……:smile:

• mangans

Medlem
    17 april, 2006 vid 20:20

Lägger upp ett par bilder på er speedare som var ute i Fredags… Har inte koll på namnen, men förhoppningsvis känner ni igen er själva…

• mangans

Medlem
    17 april, 2006 vid 20:23

en tetetetetetteetetet

• mangans

Medlem
    17 april, 2006 vid 20:25

eddededededede

• mangans

Medlem
    17 april, 2006 vid 20:28

sosososososoososos

• tobhed

Medlem
    18 april, 2006 vid 07:51

Kanske lite off-topic, men hur många använder vinsch/vev för att rigga sina 6,7or och 5,7or?

• jester

Medlem
    18 april, 2006 vid 08:16

Jag kör vinsch…

• Knatte

Gäst
    18 april, 2006 vid 09:09

Jag har en vinsch, som jag inte har testat ännu. Men kommer definitivt använda vinsch, efter ha knäckt ryggen på mitt Stealth 5.0 förra året 😉

• getwet

Medlem
    18 april, 2006 vid 21:25
    tobhed wrote:
    Kanske lite off-topic, men hur många använder vinsch/vev för att rigga sina 6,7or och 5,7or?

Nä! Inte nu längre. Min erfa är att det kan vara bra med en vev de 10-15 första ggr man riggar seglet. Sedan går det rätt bra ändå utan. En formula räv lärde mig att spruta på lite 5-56 på rullarna, upps vad lätt det gick sedan.
    Underlättar också om det är kullagrat i förlängaren.
    Om man går runt på en formulatävling och sneglar när grabbarna riggar sina 12.5 or och 11.5 så lär man sig MASSOR, och behöver inte knäcka ryggar.

• the_novice

Medlem
    18 april, 2006 vid 22:15

Polstek och hängselekroken är ju bra trix för att spara ryggen men det beror ju lite på segel modell också, RS5 är det värsta jag sett hittills….

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Slalom Fiskebäck imorgon!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.