Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Slalombräda?
- 
		Slalombräda?Publicerad av speedjanne på 7 juli, 2003 vid 06:34Är detta en Lorch prototyp?? eller?  markram svarade 22 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar markram svarade 22 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
- 
			6 Svar
- 
Förmodlich jaaa.. 
 Snyggt segel föresten, lång väntetid bara…
 Brädan ser lite smal ut ska dom inte vara breda i år ?Många brädor där från F2 och Fanatic men SB verkar ha missat det hela ? 
- 
Tja Starboard verkar dödare än döden på den slalom tävlingen.Fan också då har man köpt svarte petter återigen!  
 Tänk nu om Björn D kommer med en proof slalom eller varför inte en från Thommens nya firma! Mvh Speedjanne (2timmar långdistansseging idag med 147:an och 12.0)   
- 
Ja fy fan nu blir det material hets igen  Men någon svarte petter  tror jag inte du köpt, du går ju som en scuddrobot på den hypern. Men någon svarte petter  tror jag inte du köpt, du går ju som en scuddrobot på den hypern.
 Det var nog bara att deras team members inte var där..Lång sträckare på formulan är aldrig fel, bra tränning för kommande kulingar 
- 
Är det inte en test i Tyska ”surf ” på större slalom brädor ? 
 Någon som har läst och kan översätta.
- 
Jodå. 
 Fanatit stingray fick toppbetyg i fart vid bra tryck och nästan toppbetyg vid mindre tryck. starboarden bättre fart vid mindre tryck och nästan toppb vid bra drag.
 starb. ansågs dock ej så kul i gippen.
 samtidigt tog starb. mer höjd än andra (bortsett från rrd golden label), men ansågs ej plana upp tidigare, däremot vara bra på att behålla planingen.
 F2´s sista thommen kreationer fick hyfsat betyg, men deras lilla ansågs för liten för att ha som enda slalombräda.
 Detta är vad jag har kvar i minnet av testen.
 (egentligen borde man ju dissat TT´n fullkomligt för att komma över en billigt)
 enligt Ozee säger dock starboard att man jobbat hårt med nya HS´n och att det är med inriktning för racing.
 Om de nya brädorna verkligen har så stort vindspann, planar så tidigt och tar så mycket höjd som påstås i testerna -ja då kan ju tom en sån snåljåp som jag investera i (nästan) ny bräda.
 Sist men inte minst en ros i kanten till NP:
 frågade på deras forum om man kunde komma över nya delar till en sliten shear-tip och de skall nu skicka detta till mitt gamla tejpade RX2 från sitt center på Maui för transportkostnaden -inte illa  
Logga in för att svara.