-
Slalom/speed på sjön erken ?
Verkar som det ska blåsa lite bättre norrut och då är jag lite nyfiken hur sjön erken passar för slalom/speed på NV. Tokchoppigt ? Tokbyigt ? Några plattare partier ?
//Björn
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Slalom/speed på sjön erken ?
Verkar som det ska blåsa lite bättre norrut och då är jag lite nyfiken hur sjön erken passar för slalom/speed på NV. Tokchoppigt ? Tokbyigt ? Några plattare partier ?
//Björn
Om smhi:s 18-21m/s nv slår in i morrn så är Erken ett väldigt bra alternativ
till stökiga Salnö. Denna stora insjö är på det stora hela i klass med Skälåker , om man pratar chop-osv. Parkering nära vatten, bra riggytor,
liten sandstrand . Om Boman är där har du nån att sparra med.
Björn det är ett hyffsat slalom ställe på nordvindar och som tommy skriver ett alternativ till väddö ochl ren havssegling.
velar mellan salnö och erken, öser det ner regn så kan det bli erken vi får se.
Vindstyrkorna skiljer sig enormt från prognos till prognos. Jag gissar på 13-14 m/s, men det kan nog bli allt mellan 0 och 20…
Logga in för att svara.
Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.
Hantera pushnotiser