Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Slingshot Fuel 15 vs 17 ?

• Slingshot Fuel 15 vs 17 ?

Publicerad av psychonauten på 24 november, 2003 vid 13:51

Tjenna jag har 2 en SS Fuel 15 och en 17, vet inte vilken jag ska välja? Vill upp i lätt vind men jag vil samtidigt inte att draken skall kännas som hindenburg. SKall köra på en 160 bräda i början tänkte jag.
    /R

kitelife svarade 21 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • patrikol

Medlem
    24 november, 2003 vid 13:57

Du måste berätta vad du väger annars blir det svårt att svara på. Jag väger själv 90 kg så min 14 kvm (Vari 138)med UDS får ett väldigt stort vind register. Men under 7 m/s kommer du ingen stans, det hela beror ju också till stor del på var du bor? Brukar det blåsa mycket eller lite. Ps fråga Pan han kan allt om SS.

• psychonauten

Medlem
    24 november, 2003 vid 13:57

Jag väger 60kg!

• dmp

Medlem
    24 november, 2003 vid 14:07

Om jag va du skule jag sattsa på 15.. grymmt bra vindregister.. jag använde min 15 90% av gångerna jag va ute i sommras.. o kunde börja köra typ samtidigt som dom som körde 17..

• anonym-anvandare

Medlem
    24 november, 2003 vid 14:13

Lätt val, 15

• kitelife

Medlem
    24 november, 2003 vid 14:50

oki nått sånt här…

1 kite = 15
    2 kites = 15, 11
    3 kites = 17,13, 11

Över 90 kg. = 17
    Runt 60 kg. = 15

För en lätt kille (under 75kg) så är 15 överlägsen, du kan segla lika tidigt som dom som väger mer och väljer 17! och den har betydligt bättre respons än 17 samt rör sig snabbare i luften. du kan oxå hålla den längre, du kan hålla den upp till typ 14-15 m/s men då får man va rätt duktio och framförallt ganska galen ; ) 15 är nog den storleken som har största vindspannet av alla SS drakarn…

Ett lätt val…

Här är tex. en till salu ; )

//Pan

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications