Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Slingshot Rev film
-
Slingshot Rev film
Publicerad av nilsson på 15 augusti, 2007 vid 22:14I texten är där en film på Reven! Väl värt besväret.
http://www.realkiteboarding.com/index.cfm?page=detail&catID=475&productID=9330patrikol svarade 18 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Vinden dog när jag skulle prova 🙁 … Hann i alla fall känna att den var snabb i svängarna.
Mvh
Danne -
Provade Rev:en i lite mera vind och lite mera tid (ca 2h) idag. När jag körde ut till Lundåkrahamnen visade vindmätaren i hamnen medel 8m/s topp 10m/s och vinden var ganska stadig.
Vad gäller kiten så har den lite bomtryck, tyckte att det var lite mera än i Takoons Nova 2 som jag tycker har för lite tryck i bommen. Jag har svårt att känna var kiten är och därför svårt att time:a hoppen… Detta tyckte jag att jag hade med Rev:en i början också men efter ett tag så vande jag mig och kunde hoppa precis som med TD1:an, som jag kör i vanliga fall. TD1 har betydligt mera bomtryck än Rev:en. Slutade kitea efter ca 2-3h då det började åska…
Ett kort försök till en objektiv beskrivning av min första session med Anders Rev, slutade med att jag nu har beställt en också 🙂
Mvh
Danne
Logga in för att svara.