Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › SM i Freestyle och SC Formula i Tylösand/Halmstad
-
SM i Freestyle och SC Formula i Tylösand/Halmstad
Publicerad av simmer_style på 20 juni, 2005 vid 10:06Då var det dags för sveriges blåsigaste tävling igen.
Klicka HÄR>> för mer info!!
Ses i Halmstads svarade 19 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
Då jag kollar på sidan känns det som jag kommit till en kappseglingsregatta… ”Bana”
Är det verkligen 450kr i avgift för Freestyle SM? Övriga freestyletävlingar i SWT har ju 200kr.
Och i vilka klasser gäller SM status för freestyle? Pro, amatör, junior, dam?/Staffan
-
Kommer ni att köra wave om förhållande finns eller väljer ni freestyle till varje pris? Förra årets tävling var grymt bra… / Paddy
-
Svar till:
ÖWC hade 450 förra året på SM.
[/ QUOTE ]
Jo, men i år görs det något för att öka deltagarantalet på freestyletävlingarna och däri ligger att sänka avgiften.
Det är även förändrade stegar för att göra det roligare och mindre pressande att börja tävla. Dessutom är Stefan Kläppe huvuddomare på SWT:s alla tävlingar för att säkra kvaliteten. Att Stefan är med är grymt! Erfaren seglare som är strukturerad.Och jag har också samma fråga som Paddy. Kommer det köras freestyle till varje pris för att det skall bli ett avgjort SM (förståligt) eller blir det vågtävling om förhållandena är sådana (roligare för seglarna men kanske inte för brädseglarförbundet och sporten)?
/Staffan
Logga in för att svara.