Senaste nytt › Forums › Smart idé?
- 
		Smart idé?Publicerad av anonym-anvandare på 26 augusti, 2003 vid 09:11Jag ska som en kurs i skolan starta ett företag och utveckla en produkt men vet inte vad. 
 Är det någonting ni saknar när ni windsurfar?
 Kom gärna med både seriösa och oseriösa svar.Tack på förhand //David calle_kuling svarade 22 år, 2 månader sedan 17 Medlemmar · 42 Svar
- 
			42 Svar
- 
För att komma med et oseriöst svar så saknar jag vind:) 
 Jag hoppas att det inte är UF som du ska hålla på med.. Mindre kul men man kan slappa rätt mycket..Lycka til
- 
Gylf elller nån flärp i våtdräkten så man kan pinka på vattnet, 
 utan att kränga av sej hängselen o våtisen o missa massor
 med tid på vattnet!  
- 
Vad sägs om en takbox för bilen som kan hålla rubbet? 
 bräda, master, segel, bommar, etc.?
 Kan tänka mig ett antal som skulle köpa…
 Har tidigare tänkt fila på en själv, industridesigner som jag är, men ide´n är allas…
 / Martin  
- 
Hållbara stroppar som ska vara enkla att justera och inte vrida sig…mao andra stroppinfästningar i brädan än en simpel skruv. 
- 
snygga surfklistermärken som man kan sätta 
 på monofilmen och laga monofilm när det gått sönder.
 Säkert ett bra koncept iallfall jag skulle köpa.
 //what_do_you_dingk?
- 
Ta fram eldrivna värmeslingor som ligger emot ovansidan av fingrar och handflata. Räkna på hur mycket batterier som behövs för 2 timmars segling i 0 grader. Batterierna ska helst gå att ha på sig utan att det belastar för mycket. 
- 
En ihopfällbar rigg som väger 1.95 kg, luktar jordgubb, och går ner i en ryggsäck vore väl inte så dumt? 
- 
Det där med värmeslingor vore kanske nått. Det bästa vore nog ha dessa på/i bommen. Batteri paketet gömmer man lätt i bommen. Har värmehandtag på enduron och det är guld vintertid. 
 Sen utveckla det där med att få vind på beställning. Om jag inte har fel så blir det isamband med en nukleär explosion en mycket kraftig vind. Denna är nog väldigt kortvarig, så problemet är den att få en serie explosioner som leder till en jämn hög vind under x antal timmar surftid. Sen skulle nog bieffekten av detta bli en ”atomvinter”. Vinter är juh inte bra. Så du har lite klura på innan du kommer få det här att funka./CalleP! 
- 
en räddningväst som man kan blåsa upp 
 med kolsyrepatron ifall man tycker man behöver.
 En sådan skulle jag behövt i juni, trodde
 jag skulle drukna.
 //what_do_you_dingk?
- 
Uppblåsbara räddningsvästar finns på marknaden, så det är bara att knalla iväg och köpa. Tror dom ligger runt en tusing. Over and out!   
- 
kom på en trollformel så danmark försvinner så 
 vi får mer vågor hit.Eller kom på de optimala formlerna för bottenrev 
 och bottenstruktur och bygg artificiella perfekta
 bottnar för vågor mha betong.Samordna och påverka hamnar och utvidning av mark 
 i havet så perekta surfställen kommer till.Vad som verkligen vore kanon är en djävligt 
 stor grund fena för alla nybörjare med widestylebrädor,
 med maxdjup 20cm och väldigt lång under brädan.
 Gärna designad så den inte plockar sjögräs.Brädnosskydd i skumgummi, trä eller padsmaterial som 
 man kan limma fast för att skydda mot kastfall.
 //what_do_you_dingk?
- 
bygg brädor speciellt vågbrädor för tungviktare på 
 sådär 120kg och mer, sådana finns.
 // [email=”_@_b”]_@_b[/email]
- 
Ang. idén med takbox så finns det en produkt från England som heter Quiverack, som brukar annonseras om i engelska surftidningar. Iaf, det som ev. kan inspirera är att företaget startade just som ett skolprojekt som de valde att satsa vidare på… 
- 
har du en websajt om boxen? 
 Vet du om den finns på marknaden?
 mvh / M
Logga in för att svara.