• Publicerad av filip81 på 11 november, 2011 vid 11:59

Snart kan jag ut och kite´a!

Inhandlade mig en Switchblade -07 12:a begagnad tillsammans med en prodigy bräda förra veckan, och igår köpte jag en ION Element Semidry 5,5 DL samt en NKB Performer Soul-sele.
    Det som saknas nu är en huva, våtskor och handskar…sen så!

Det saknas även lite vind…3-4 m/s östlig…hallå eller?!

jagkallaspiotrellerpete svarade 13 år, 5 månader sedan 8 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • roland

Medlem
    11 november, 2011 vid 15:09

Försöker du göra oss avundsjuka?? Bloggar du eller e ditt nick kort för Filippa???

• acemattias

Medlem
    11 november, 2011 vid 15:18

Ovantat sympatiskt inlagg for att vara roland, overdos av D-vitamin??

• kneepad

Medlem
    11 november, 2011 vid 19:05

Välkommen till sporten Filip!

Det här är det ”vassaste” forumet och ditt inlägg kanske hade passat bättre på Kitesurfing>4 dummies.
    (Det hindrar ju inte speciellt skåningarna ifrån att passa session-info till varann här kitesurfing>session finns ju).)

Kommentarer:
    1. Om du vill ha vind måste du mentalt överföra till högre makt – ”jag jobbar idag och kan inte åka ut…”. Det är då du får väder. Sen finns det andra tricks – vet inte i hur många länder och hur många år och lägereldar vi dansat vinddanser – men det sämsta du kan göra är att förbereda och planera…

2. Skit i Rolands kommentar – jag har hållit på i 6 år med den här sporten och tiotals år som instruktör på att hänga under segelduk – såna som han finns överallt och efter ett tag kommer du att t.o.m. att söka upp hans inlägg – för det är kul och han behövs (lik förbannat kommer han att kasta skit på mitt inlägg-varsåsäker…).

3. Det som drog igång mig på den här tråden var egentligen Rolands kommentar ”Filippa”. Jag kan ju ha feltolkat – men menar Roland att det är något negativt – är ”tjejnamn” fel på nägot sätt? När jag var instruktör (hängflyg) hade man fördomen att vältränade killar fixade detta lätt. Alltid blev man förvånad när spensliga tjejer bara plockade upp grejerna å drog iväg. Obs att vi utbildade +100 elever från fjälljägarna (K4) i Arvidsjaur till dåvarande cert och jämförelsevis var de inte bättre än tjejerna som vi ubildade. (förresten ni som är kajtinstruktörer- vi hade nästan precis en av sju utbildade som ”gick vidare”; köpte grejer och fortsatte – är det samma i kajt?)
    🙂
    http://www.haggstrom.nu/kite/

• ilikekitesurfing

Medlem
    11 november, 2011 vid 19:50

Plockar fram popcornen 🙂

• roland

Medlem
    11 november, 2011 vid 22:02

mena bara att så låter min fru när hon varit och shoppat…..
    Önskar att alla som kitar vore tjejer specielt nu här i Brazill 🙂
    en bra ide e att åka ner precis efter en tjej trillat och fråga om allt e ok ofta sitter bikinin lite snett!!

• johann-s

Medlem
    11 november, 2011 vid 22:13

tror vi missar den viktigaste frågan, vad åt du till lunch?

• skanepaul

Medlem
    13 november, 2011 vid 22:08
    Roland;675206 wrote:
    en bra ide e att åka ner precis efter en tjej trillat och fråga om allt e ok ofta sitter bikinin lite snett!!

Det var tamej fan det bästa tipset jag någonsin fått här!!!!!!!!!!!

• jagkallaspiotrellerpete

Medlem
    14 november, 2011 vid 00:35

tycker det är lite gulligt ändå. entusiasmen är hög, det gillar vi!

http://www.intresseklubben.nu/

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.