Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Snart!
-
Snart!
Publicerad av filip81 på 11 november, 2011 vid 11:59Snart kan jag ut och kite´a!
Inhandlade mig en Switchblade -07 12:a begagnad tillsammans med en prodigy bräda förra veckan, och igår köpte jag en ION Element Semidry 5,5 DL samt en NKB Performer Soul-sele.
Det som saknas nu är en huva, våtskor och handskar…sen så!jagkallaspiotrellerpete svarade 13 år, 5 månader sedan 8 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Försöker du göra oss avundsjuka?? Bloggar du eller e ditt nick kort för Filippa???
-
Ovantat sympatiskt inlagg for att vara roland, overdos av D-vitamin??
-
Välkommen till sporten Filip!
Det här är det ”vassaste” forumet och ditt inlägg kanske hade passat bättre på Kitesurfing>4 dummies.
(Det hindrar ju inte speciellt skåningarna ifrån att passa session-info till varann här kitesurfing>session finns ju).)Kommentarer:
1. Om du vill ha vind måste du mentalt överföra till högre makt – ”jag jobbar idag och kan inte åka ut…”. Det är då du får väder. Sen finns det andra tricks – vet inte i hur många länder och hur många år och lägereldar vi dansat vinddanser – men det sämsta du kan göra är att förbereda och planera…2. Skit i Rolands kommentar – jag har hållit på i 6 år med den här sporten och tiotals år som instruktör på att hänga under segelduk – såna som han finns överallt och efter ett tag kommer du att t.o.m. att söka upp hans inlägg – för det är kul och han behövs (lik förbannat kommer han att kasta skit på mitt inlägg-varsåsäker…).
3. Det som drog igång mig på den här tråden var egentligen Rolands kommentar ”Filippa”. Jag kan ju ha feltolkat – men menar Roland att det är något negativt – är ”tjejnamn” fel på nägot sätt? När jag var instruktör (hängflyg) hade man fördomen att vältränade killar fixade detta lätt. Alltid blev man förvånad när spensliga tjejer bara plockade upp grejerna å drog iväg. Obs att vi utbildade +100 elever från fjälljägarna (K4) i Arvidsjaur till dåvarande cert och jämförelsevis var de inte bättre än tjejerna som vi ubildade. (förresten ni som är kajtinstruktörer- vi hade nästan precis en av sju utbildade som ”gick vidare”; köpte grejer och fortsatte – är det samma i kajt?)
🙂
http://www.haggstrom.nu/kite/ -
mena bara att så låter min fru när hon varit och shoppat…..
Önskar att alla som kitar vore tjejer specielt nu här i Brazill 🙂
en bra ide e att åka ner precis efter en tjej trillat och fråga om allt e ok ofta sitter bikinin lite snett!! -
tror vi missar den viktigaste frågan, vad åt du till lunch?
-
Roland;675206 wrote:en bra ide e att åka ner precis efter en tjej trillat och fråga om allt e ok ofta sitter bikinin lite snett!!
Det var tamej fan det bästa tipset jag någonsin fått här!!!!!!!!!!!
-
tycker det är lite gulligt ändå. entusiasmen är hög, det gillar vi!
Logga in för att svara.