Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › snö
-
Publicerad av djevulen på 6 januari, 2008 vid 08:18
jihhaa äntligen har det kommit litta snö här i gbg,någon som vill ut å testa om det går å sladda runt lite,vet iofs inte om det e någon vind
mav svarade 17 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
fan va gött hade vi nog me i natt men nu regnar de.. ut o lek gbgare
-
Djevulen, vilken tur att jag missade ditt samtal i morse. Vad ledsen jag hade blivit när jag tagit mig ut med bräda och allt lagom till det började regna. Åkte du nåt?
-
det bidde inget åkande,började ju fan regna när vi hade nyktrat till å kommit iväg,,däremot hittade vi ett kanon ställe å köra på,hoppas det blir lite mer vinter snart
-
secret,secret,,,vi var å kollade på torslanda golfbana,,vet e fan om man fär köra där men det märker vi då
-
djevulen;437117 wrote:secret,secret,,,vi var å kollade på torslanda golfbana,,vet e fan om man fär köra där men det märker vi då
i ostlig vind (som är den bästa riktningen) är bara byigt…
förresten behövs det bra mkt mer snö för att det ska vara snökiting. Det du ville göra var landboarding utan hjul.…åk till http://www.haugastol.no istället
nic
-
har önskat mig en halvmeter snö av tomten i år så det e bara å hålla tummarna,,nic har du varit i sälen å kört?vi e ett gäng som planerar å dra upp i feb,,där e plats till dig åxå om du kan å vill
-
djevulen;437132 wrote:har önskat mig en halvmeter snö av tomten i år så det e bara å hålla tummarna,,nic har du varit i sälen å kört?vi e ett gäng som planerar å dra upp i feb,,där e plats till dig åxå om du kan å vill
Vore kul att dra upp nån gång dit och få bra snökiting men av alla gånger jag varit där så har det faktiskt inte varit bra en enda gång. Säkert har jag haft lite otur men jag tror och att Sälen lider av att det ofta är plusgrader på dagarna vilket gör att det gärna blir skare, å i värsta fall ren is. Detta är bara mardröm att snökita på. Hoppas ni har bättre tur.
Jag ska försöka få tummen ur å lägga upp lite bilder från hardangervidda nyårshelgen.
nic
-
Umm. Du måste haft maximalt missflyt med Sälen i så fall. Bara man inte kör precis vid liften hela tiden hittar man nästan alltid puder någonstans på fjället. Även om det är skare som fanken på platån vid liften så brukar det finnas gott om mjuk och fin snö ett par km bort. Bara ut och leta lite.
Nu är det ju dessutom riktigt bra med snö uppe i Sälen (samt kommer mer hela tiden verkar det som) så det vore märkligt om det skulle vara dåligt./Kaj(Tech)
-
Jag kan inte lova hur det ser ut om en månad men just nu har vi snö och vind upp till öronen i sälen…
Vi har precis fått 40cm på de 40 vi hade och prognosen säger 50cm till under de kommande veckan=) just nu öser det ner snö..
det är bara glida upp! fördelen jämfört med vidda är att om man, mot förmodan, skulle tröttna på grym kiting så finns det annat att göra… varför inte afterkite på nordens största afterski 300m från launchen på högis?
ses i pudret.
Erik
Logga in för att svara.