Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Snökita på sjön Yddinge – 15 min från Malmö
- 
		Snökita på sjön Yddinge – 15 min från MalmöPublicerad av stellan på 27 januari, 2006 vid 13:59Någon som prövat där… Borde vara fruset nu… kolla earth google melker svarade 19 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 12 Svar
- 
			12 Svar
- 
PS. Syns lite dåligt på bild för alla molnen som kastar skuggor men den är där… 
- 
Yddingen 
 Öppen sjö vid väg 108, ca 4 km norr om SvedalaKarta: Gröna kartan 2D Tomelilla SV Lämplig startpunkt och parkeringsplats 
 Vid badplatsen i sjöns sydände. Parkering vid vägen Bökeberg-Roslätt. Ev. kan man parkera och starta vid Yddinge Cafe längs väg 108, men man måste begära tillstånd från innehavaren (tel 040/481166).Allmänt 
 Denna sjö fryser senare än till exempel Fjällfotasjön och istillväxten är ofta ojämn, varför viss försiktighet krävs, åtminstone i början av säsongen. En rundtur blir ca 7 km. Sjön användes ofta av seglarna. Det kan finnas mycket gåsspillning på isen.Vid sjöns sydöstra hörn ligger en vit herrgård , där Hjalmar Gullberg en gång bodde. På västra sidan ligger Bokskogen. Sjöyta 2,1 km2.
- 
Kan säkert fungera, men räkna med att det blir byigt, har faktiskt provat vindsurfa i sjön & det vart on off vind hela tiden. /Daniel 
- 
Enorm potensial… Verkligen men ingen vind… Fan 20 min från Rosengård!!! 
 Det är grejor!!
- 
shit vad hårda ni är… Kan inte vi lära känna varandra bättre så jag slipper vara rädd i malmö? 
- 
Blir det problemos… kan man alltid hävda att man känner president TeamR… Då backar dom! Han kan karate. Med honom som dörrvakt kommer ingen oönskad in… Jag såg det i action på nyår. Han släppte bara in kul och sjuka människor. Svår att komma nära och när man väl gör det känns det obekvämt men spännande farligt…. 
- 
Dock… svarar inte presidenten på frågor utan hänvisar till vår ständigt sittande sekreterare Mika. Den enda med som bryr sik om att stava rätt. Han har koll han!!! OBS: bilden är tagen på castingen till ”Torsk på Tallin” 1997… Kunde dock ej medverka pga sjukdom…. malaria tror jag han sa… 
- 
sccchhhhh nu är för mycket ute! Kungen kommer snart hem så då är allt som det ska igen. 
Logga in för att svara.