Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Snökita på sjön Yddinge – 15 min från Malmö

• stellan

Medlem
    27 januari, 2006 vid 14:00

ca 1,3 * 2 km stor

• stellan

Medlem
    27 januari, 2006 vid 14:00

PS. Syns lite dåligt på bild för alla molnen som kastar skuggor men den är där…

• stellan

Medlem
    27 januari, 2006 vid 14:58

Yddingen
    Öppen sjö vid väg 108, ca 4 km norr om Svedala

Karta: Gröna kartan 2D Tomelilla SV

Lämplig startpunkt och parkeringsplats
    Vid badplatsen i sjöns sydände. Parkering vid vägen Bökeberg-Roslätt. Ev. kan man parkera och starta vid Yddinge Cafe längs väg 108, men man måste begära tillstånd från innehavaren (tel 040/481166).

Allmänt
    Denna sjö fryser senare än till exempel Fjällfotasjön och istillväxten är ofta ojämn, varför viss försiktighet krävs, åtminstone i början av säsongen. En rundtur blir ca 7 km. Sjön användes ofta av seglarna. Det kan finnas mycket gåsspillning på isen.Vid sjöns sydöstra hörn ligger en vit herrgård , där Hjalmar Gullberg en gång bodde. På västra sidan ligger Bokskogen. Sjöyta 2,1 km2.

• dsl

Medlem
    27 januari, 2006 vid 15:37

Kan säkert fungera, men räkna med att det blir byigt, har faktiskt provat vindsurfa i sjön & det vart on off vind hela tiden.

/Daniel

• stellan

Medlem
    28 januari, 2006 vid 08:28

Vem är på idag?

• stellan

Medlem
    28 januari, 2006 vid 08:28

Eddie – har du fått Filmen?

• rex_milvus

Medlem
    28 januari, 2006 vid 09:44
    Stellan wrote:
    Vem är på idag?

Har du vind Stellan?

• stellan

Medlem
    28 januari, 2006 vid 20:16

Enorm potensial… Verkligen men ingen vind… Fan 20 min från Rosengård!!!
    Det är grejor!!

• gogga

Medlem
    28 januari, 2006 vid 20:20

shit vad hårda ni är… Kan inte vi lära känna varandra bättre så jag slipper vara rädd i malmö?

• tr-partner

Medlem
    28 januari, 2006 vid 20:37

Blir det problemos… kan man alltid hävda att man känner president TeamR… Då backar dom! Han kan karate. Med honom som dörrvakt kommer ingen oönskad in… Jag såg det i action på nyår. Han släppte bara in kul och sjuka människor. Svår att komma nära och när man väl gör det känns det obekvämt men spännande farligt….

• tr-partner

Medlem
    28 januari, 2006 vid 20:42

Dock… svarar inte presidenten på frågor utan hänvisar till vår ständigt sittande sekreterare Mika. Den enda med som bryr sik om att stava rätt. Han har koll han!!!

OBS: bilden är tagen på castingen till ”Torsk på Tallin” 1997… Kunde dock ej medverka pga sjukdom…. malaria tror jag han sa…

• melker

Medlem
    29 januari, 2006 vid 09:56

sccchhhhh nu är för mycket ute! Kungen kommer snart hem så då är allt som det ska igen.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Snökita på sjön Yddinge – 15 min från Malmö

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.